1399-07-04 08:00
431
0
70551
استاندار گلستان:

۱۰ پروژه اساسی را برای توسعه استان دنبال می‌کنیم

حق شناس گفت: ۱۰ پروژه اساسی را برای توسعه استان موردنظر قرار داده‌ایم و تلاش می‌کنیم معضلات آنان را مرتفع کنیم.

یه گزارش گلستان ما، هادی حق‌شناس در جلسه شورای اداری استان و بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: باید بتوانیم به‌درستی هشت سال دلاور مردی رزمندگان را به نسل‌های بعد منتقل کنیم چرا که در تاریخ ایران هرگاه شرایط توسعه فراهم شده، دشمنان مانع از شکل‌گیری پیشرفت و توسعه می‌شوند. در دوران دفاع مقدس به معنای واقعی سرمایه‌های اجتماعی فوران می‌کرد و امام به واسطه مهم‌ترین عنصر سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد مردم توانست راهبردهای مناسبی را در دفاع مقدس ارائه دهد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در ارتقای سلامت اداری از ۶۵ درصد به ۷۱ درصد رسیده‌ایم و این در واقع منطبق با فلسفه انقلاب است.

استاندار گلستان بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت ۱۰ روز آینده طرح‌های خود را ارائه داده تا با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس بتوانیم آن را پیگیری کنیم و به نتایجی دست یابیم.

حق‌شناس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اولین واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده رامیان به مرحله سقف رسیده است، گفت: و تلاش داریم با توجه به نزدیک شدن فصل سرد روند بازسازی منازل زلزله‌زده را تسریع بخشیم.

 وی تصریح کرد: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در گلستان نیازمند مقاوم‌سازی بوده است که تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است. از صاحبان ۹۰ هزار واحد باقیمانده نیز می‌خواهیم با همکاری مسئولین و ارائه تسهیلات موردنیاز در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی همکاری لازم را داشته باشند.

حق‌شناس گفت: به دلیل اینکه تجارت استان از رونق لازم برخوردار نیست، تولید استان نیز نتوانسته پر رونق باشد و اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید به نتایج مناسبی نرسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تلاش داریم هرچه زودتر مجوز احداث بندر در گلستان را اخذ کنیم تا با استقرار بندر در این استان بتوانیم به‌راحتی محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت استان را در بازارهای حوزه دریای خزر به فروش برسانیم.

حق‌شناس ادامه داد: مقرر شده پروژه راه آهن اینچه‌برون- گنبدکاووس –آزادشهر-شاهرود با مشارکت ۳۰ درصدی اتاق بازرگانی، ۴۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و ۳۰ درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پس از تایید مشاور اجرایی شود.

استانداری گلستان یادآور شد: تاکنون ۹۹.۵ درصد اعتبارات سال ۹۸ شامل ۹۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه و ۳۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقد توسط دستگاه‌های اجرایی جذب شده و تا دهم مهر نیم درصد باقی‌مانده نیز جذب خواهد شد و این رقم فارغ از اعتباراتی است که از ردیف از محل‌های ملی برای استان تأمین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهترین وضعیت شیوع ویروس کرونا از ابتدا تا به امروز را داریم و با مشارکت قابل تقدیر مردم و هیات‌های مذهبی در عزاداری‌های محرم امروز تعداد بیماران استان ۲۴۲ بیمار رسیده درحالی‌که این رقم در اسفندماه ۹۸ بیش از ۱۳۰۰ بیمار بود.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس از همکاری دادستان مرکز استان در پروژه پتروشیمی تقدیر کرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر در پروژه پتروشیمی به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابیم.

وی با اشاره به وجود ۹۰۰۰ یتیم تحت پوشش در استان، گفت: دریافتی این کودکان که یا از نعمت پدر یا مادر و یا هر دو محروم هستند، ۲۵۰ هزار تومان در ماه است که مدیران دستگاه‌های اجرایی متعهد می‌شوند ماهیانه ۲۰ هزار تومان در حمایت از این کودکان پرداخت کنند.

استاندار گلستان بیان کرد: در حالیکه پرورش‌دهندگان میگو در جنوب پس از شیوع بیماری لکه سفید دو تا سه سال لارو نمی‌ریزند و پرورش را ادامه نمی‌دهند، در سال جاری با تلاش پرورش‌دهندگان و اداره شیلات استان ۴۰ درصد مزارع میگو فعالیت خود را ادامه دادند و بیش از ۴۵۰ تن میگو برداشت شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.