1402-01-28 09:27
1093
1
84529
 ضرورت دوست‌شناسی برای جریان انقلاب

چرا «اَشِدّاءُ عَلَی‌الرُّفَقا» شده‌ایم!؟!

پرهیز از حواشی و چشم‌پوشی از منفعت‌طلبی و عبور از باندبازی و عدم آلودگی به مفاسد و ... از مؤلفه‌های بسیار مهم و قابل توجه در این حرکت مؤمنانه است.

به گزارش گلستان ما، فرامرز گلستانی در یادداشتی با عنوان «ضرورت دوست‌شناسی برای جریان انقلاب و اینکه چرا «اَشِدّاءُ عَلَی‌الرُّفَقا» شده‌ایم!؟!» نوشت:  بارها و بارها در قرآن، احادیث، روایات و سنت و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه طاهرین و همچنین امامین انقلاب بر ضرورت مشخص و پررنگ کردن مرزها با دشمنان تاکید شده است و بر رفق و مدارای حداکثری با دوستان و مردم در جامعه دینی .

در این روزها که در ایامی خاص و در شرایطی ویژه قرار داریم به نظر می‌رسد برای حزب‌اللهی‌ها و جریان انقلاب، اهمیت و ضرورت دوست‌شناسی حتی از اهمیت و ضرورت دشمن‌شناسی بیشتر شده است!

 گویا برخی از دوستان بجای اینکه مصداقی بارز از عبارت «اَشِدّاءُ عَلَی‌الکُفّار وَ رُحَماءُ بَینَهُم» باشند، به نمونه‌ای کج و مُعَوَّج از «اَشِدّاءُ عَلَی‌الرُّفَقا وَ رُحَماءُ بِا...» مُبَدَّل شده‌اند !!

 این در حالی است که برای ساختن و رسیدن به جامعه مهدوی زمینه ساز ظهور و جامعه سازنده تمدن نوین اسلامی، بیشترین نیاز به بیشترین تعداد از افراد رشید با قدرت تشخیص و فهم بسیار بالاست که گرفتار و حیران در ابهامات و شبهات و غوغاسالاری‌ها و فتنه‌گری‌ها و... نباشند .

 امید است که یکایک نخبگان، خواص، مؤثرین و دلسوزان جریان انقلاب با فهم دقیق شرایط ویژه این روزها و شناخت صحیح تحولات و مواجهات و تشخیص دقیق اولویت‌ها و ضرورت‌ها، حرکت مستمر و منظم بر مدار ولایت را سرلوحه و پیشه خود سازند تا زمینه‌ساز تقویت و یکپارچه‌سازی جبهه انقلاب باشند .

در این راستا، قطعا پرهیز از حواشی و چشم پوشی از منفعت‌طلبی و عبور از باندبازی و عدم آلودگی به مفاسد و... ، از مؤلفه‌های بسیار مهم و قابل توجه در این حرکت مؤمنانه است .

حُسن خِتام اینکه خداوند متعال در آیه ۴۶ سوره انفال می‌فرماید:

« وَ أَطِيعُوااللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ  وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ»

« و همه پیرو فرمان خدا و رسول او باشید و هرگز اختلاف و تنازع نکنید که ضعیف و فشل می‌شوید و نشاط و عظمت شما از بین می‌رود، همه باید یکدل و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است »

 

 فرامرز گلستانی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.