1399-05-12 15:02
1384
0
69703
هر سال دریغ از پارسال!

وعده بر زمین مانده شورای شهر/ جایگاه عالمان بزرگ گرگان در شهر کجاست؟

یکی از مطالبه های اصلی فعالان فرهنگی شهر، امروز این موضوع است چرا خیابان یا معبری به نام این بزرگان ، گذاشته نمی شود تا پاسخ حداقلی به زحمت های چندین ساله این بزرگان داده شود.

به گزارش گلستان ما، نامگذاری خیابان ها یکی از چالش های همیشگی شهروندان، نخبگان و مسوولان شهری است به طوری که در برخی از شهرها این موضوع به بزرگ ترین چالش فرهنگی شهر تبدیل می شود.

بدون شک در هر شهر و منطقه بزرگانی در عرصه های مختلف هستند که جایگاه رفیعی در آن شهر و منطقه دارند و خدمات آن ها در زمینه های مختلف باعث شده تا سال ها حتی قرن ها بعد نام آن ها بر زبان باشد و مردم به نیکی از آن ها یاد کنند.

دارالمومنین از صفاتی است که گرگان به جهت ایمان و علمای بزرگی که داشته همیشه آن را یدک می کشد به همین جهت انتظار می رود وضعیت فرهنگی شهر نیز متناسب با نام آن باشد.

گرگان از دیرباز محل پرورش بزرگان فرهنگی و دینی همچون فخرالدین اسعد گرگانی، حکیم میرفندرسکی، استاد لطفی، استاد امیرلطیفی، آیت الله العظمی سید سجاد علوی(ره)، آیت الله سید حبیب الله طاهری(ره)،آیت الله میبدی(ره) و آیت الله قدمی(ره) بوده است.

همانطور که مطرح شد اساتید بزرگی در حوزه های مختلف در گرگان پرورش یافتند که نام گرگان را در کشور بر سر زبان ها انداختند اما واقعا آیا جایگاه این افراد در شهر برابر بوده است؟

فارغ از فخرالدین اسعد گرگانی که علاوه بر تنها تالار فرهنگی شهر و یکی از میدان های اصلی به نام وی است و حکیم میرفندرسکی که کتابخانه مرکزی شهر به نام او نامگذاری شده اگر چرخی در شهر بزنیم سهم بزرگان دینی و نخبگان در سطح شهر چقدر است؟

حرمت بزرگان دینی همچون آیت الله علوی گرگانی(ره)، آیت الله طاهری گرگانی(ره)، آیت الله میبدی(ره) و آیت الله قدمی(ره) در شهر چه قدر با نامگذاری حداقل یک خیابان رعایت شده است؟

نامگذاری یک خیابان به نام این بزرگان دینی از افرادی که در حوزه های دیگر تلاش کرده اند و علاوه بر داشتن یک مقبره مجهز در خیابان های اصلی شهر کمتر است؟

علمایی که سال های متمادی عمر خود را در همین شهر و دیار برای خدمت به مردم گذرانده اند و هر آنچه که به عنوان توشه علمی و اخلاقی جمع کرده اند برای همین مردم مصرف کرده اند نه اینکه تنها روزهای آخر عمر خود را در گرگان بگذرانند.

یکی از مطالبه های اصلی فعالان فرهنگی شهر، امروز این موضوع است چرا خیابان یا معبری به نام این بزرگان دیده گذاشته نمی شود تا پاسخ حداقلی به زحمت های چندین ساله این بزرگان داده شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت همه ساله در آستانه روز خبرنگاران مسوولان مختلف همیشه این قشر را جزو زحمت کشان جامعه می دانند و وعده های مختلفی در این خصوص به جامعه خبرنگاران می دهند.
شورای شهر گرگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سال های گذشته در آستانه روز خبرنگار وعده نامگذاری خیابان یا بوستانی را به خبرنگاران می دهد اما هر سال دریغ از پارسال!

جایگاه بزرگان دینی و گروه های نخبگانی آن قدر رفیع است که قطعا اگر معبری به نام آن ها نباشد چیزی از آن ها کم نمی شود اما این ما هستیم که باید نشان دهیم تا چه میزان قدردان زحمات این بزرگان هستیم.

حال باید منتظر ماند و دید شورای شهر و کمیته نامگذاری شورای شهر گرگان مانند سایر شهرهای کشور به موضوع نامگذاری معابر به نام بزرگان مذهبی و گروه های نخبگانی ورود می کند یا خیر؟

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.