1399-11-24 09:09
2906
1
73169
یادداشت؛

نورمفیدی و اعتراض مردم نسبت به مفاسد اقتصادی!

علی منصوری رضی به سخنان اخیر دیدار آیت الله نورمفیدی و رئیس سازمان بازرسی کشور و گلایه های امام جمعه گرگان واکنش نشان داد.

به گزارش گلستان ما؛ علی منصوری رضی در یادداشتی نوشت: وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ .... وچون میان مردم داوری نمایید عادلانه داوری کنید. حقّا که خداوند شما را به نیکو اندرزی موعظه می کند ....

جناب آقای نورمفیدی!
در نگارش قبلی؛ این حقیر در رابطه با رسیدگی به معیشت مردم محروم وفقیر نکاتی را ، بعنوان راهبردهای دلسوزانه خدمت تان ارائه نمودم .

اما در خصوص دیدار اخیر جنابعالی با رئیس سازمان بازرسی کل کشور می خواهم براساس وظیفه و از باب هدیه، مطالبی را به سمع شما برسانم.

جنابعالی فرموده اید : ((طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده های قضایی، موجب گلایه و اعتراض مردم شده است)).

اولا: مستحضرید که، چنانچه اطاله دادرسی از روی سهل انگاری قضات محترم ویا دستگاه قضایی صورت پذیرد قطعا امری ناپسند و تذکر وارد است که باید مورد مداقه قرارگیرد.اما سئوال این است که؛ آیا اطاله دادرسی باعث اعتراض عمومی ورنجش عموم مردم هست، یا مفاسد اقتصادی واجتماعی؟در کجا اعتراضی صورت گرفته ، که از چشمان تیز بین رسانه ها ومدیران اجرایی قضایی مغفول واقع گردیده است ؟

ثانیا آیا مفاسد اقتصادی که دامنگیر برخی از مدیران دستگاه های اجرایی از صدر تا ذیل گردیده است مورد اعتراض مردم نیست؟

ثالثا: آقای نورمفیدی!
آیا رانت خواری بعضی از آقا زاده ها که دستشان در فساد اقتصادی بدلیل آقازاده بودن وبهره مندی از قدرت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی آلوده است ؛ وجدان شما را تلنگر نزده است تا از ریاست سازمان بازرسی کشور بخواهید که با غارتگران منابع ملی و جنگل ها و صاحبان ثروت های باد آورده برخورد نمایند؟ برخورد باکسانی که به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مرفهین بی دردند و هرگز درد مردم را احساس نکرده و نمی کنند.! سوال موکد این است که چرا چنین مفسده هایی، موجبات رنجش و گلایه مندی جنابعالی را فراهم نکرده است؟

جناب آیت ا... نورمفیدی!
آیا تلاش های بی وقفه دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی که امید را در جامعه ایجاد کرده اقناع کننده برای خاطر تان نشده است؟ فقط اطاله پرونده ها خاطر شما را آزرده نموده است؟. چرا جنابعالی بعنوان دلسوز به حال مردم در مبارزه با مفاسد مشهود اقتصادی و رانت خواریهای موجود پیشقدم نمی شوید؟ یک نمونه یک راهکار اجرایی وساده را خدمتتان بیان داشته تا آن جناب و یا سایر دستگاه های اجرایی پیگیری فرمایید، تا مردم باورتان داشته باشند.

1_از بانک مرکزی بپرسید که بدهکاران سنگین بانکی استان گلستان چه کسانی هستند؟

2_ بپرسید از چه طریقی ، با واسطه ویا بی واسطه از رانت توانسته اند استفاده کرده ومتاسفانه درسایر استان ها سرمایه گذاری نمودند. اسامی آنها را به دستگاه قضایی داده و به بازرسی معرفی نمائید تا سیه رو شود هر که در او غش باشد.

جناب آقای نورمفیدی!
فرموده اید: ما به آقای رئیسی امیدواریم و ایمان داریم و دعا می کنیم بتوانند قوه قضاییه مورد انتظار مردم را بسازند که البته کار سختی است!

لازم به ذکر است که بنده بدلیل اینکه چند سالی در دادگستر ی استان از دور دستی بر فعالیت های گسترده قضایی داشتم معتقدم برای اصلاح دستگاه قضایی در حیطه ساختاری باید گام های بلندی بر داشته شود، لیکن اظهار یاس از طرف جنابعالی بعید به نظر        می رسد چون حضرتعالی مدتی قاضی بودید! لطفا دست ها را بالا زده دستگاه قضایی را کمک کنید.

جناب آقای نورمفیدی!
اکنون که در گام دوم انقلاب قرار داریم و کشور نیازمند به نیروهای توانمند در عرصه اجرایی کشوراست ومطلع اید که بسیاری از یاران انقلاب بصورت رسانه ای تقاضای حضور آیت ا... رئیسی را در عرصه انتخاباتی دارند آیا بهتر نبود از خدمات امید آفرین آیت ا... رئیسی در رابطه با فعال نمودن چرخه اقتصاد توسط قوه قضائیه و یا مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد قاطع دستگاه قضایی با سلطان های سکه و برگرداندن میلیارد ها تومان به خزانه دولت از دستگاه قضایی تشکر می کردید.

 نگارنده این اشکال چهل و دو ساله پس از انقلاب را بیشتر احتمال میدهم که مشاورین جنابعالی بدلیل رادیکالی اندیشیدن، واقعیت ها را مطابق میل خودشان بازگو می کنند و در حالت خوشبینانه ی دیگر؛ جنابعالی بدنبال اصلاح طلب دیگری هستید!

در پایان به سه مورد اساسی که بیش از سایر موضوعات باعث اعتراض و رنجش مردم است بیان می نمایم تا شاید اقدامی اساسی رخ دهد.

الف: معیشت طبقه محروم همان انسان هایی که امام (ره) فرمودند ولی نعمت های ما هستند نیاز به یک جهاد خدمت رسانی دارند.
ب: عافیت طلبی برخی از خواص که متاسفانه خود و یا فرزندان و یا وابستگان آنان، آلوده به مفاسد اقتصادی اند و تابع هیچ قانونی نبوده و این موضوع نارضایتی مردم را فراهم نموده است لذا لازم است در برخورد قضایی، حاشیه امنی برای این افراد وجود نداشته باشد.

ج: فاصله گرفتن برخی از مدیران ریاست طلب از آرمانهای انقلاب اسلامی و خط سرخ خون شهداء و سیره امامین انقلاب که این باعث گلایه مندی مردم رشید کشور انقلابی گردیده است. لذا نسخه شفابخش همه ناملایمات و رفع گرفتاری ها بازگشت به سیره عملی امامین انقلاب اسلامی است.
علی منصوری-مدیرمسئول هفته نامه گلستان مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مقدم

من زندگی نامه شهید را خونده ا ممردی اسمانی وساده زیست بوده واخر هم عاقبت بخیر شد. خوش به حالش

0
0
پاسخ
1399-11-27 19:17

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.