1398-11-21 16:30
3428
0
67487

نشریه انقلاب ویژه بهمن سال 98 منتشر شد

شماره 211 و 212 نشریه انقلاب در 8 صفحه به صورت دو رنگ قرمز و سیاه، با مطالب متنوع در باره بهمن سال 57 و اتفاقات اخیر استان گلستان منتشر شد.

به گزارش گلستان ما، شماره 211 و 212 نشریه انقلاب در 8 صفحه به صورت دو رنگ قرمز و سیاه، با مطالب متنوع در باره بهمن سال 57 و اتفاقات اخیر استان گلستان منتشر شد.

این نشریه با اختصاص مطالبی در باره واکنش مردم استان گلستان در بزرگداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، یادآوری خاطرات بهمن سال 57 گرگان و انتتقامگیری مردم انقلابی از ماموران شاه، مراسم تشییع پیکر آیت الله سید محمدرضا میبدی امام جماعت قدیمی مسجد جامع گرگان، به اضافه تصاویر شهدای قبل از انقلاب استان گلستان منتشر گردید. 

غلامرضا خارکوهی تاریخنگار انقلاب و مدیر مسئول این نشریه، در سرمقاله خود با درج زندگی نامه مختصر سردار سلیمانی نوشت: "حاج قاسم به خاطر شایستگی‌های ایمانی و عملیاتی‌اش، از فرماندهی دسته به فرماندهی یک گردان، و سپس به فرماندهی دو گردان، و بعد به فرماندهی تیپ، و اینک در سال 61 به فرماندهی لشکری از جوانان کرمانی به نام لشکر ثارالله ارتقاء یافت. امّا پست و مقام و این عناوین اعتباری برایش اهمیت نداشت. چون نه دلبسته دنیا بود و نه شیفته مقامات زودگذر. او عاشق خدا بود و خدمت به بندگانش."

خارکوهی در قسمت دیگری از این سرمقاله چنین آورده است:" حاج قاسم و لشکر ثارالله از آن پس تا پایان جنگ در سال 67 ، در عملیات‌های مختلف رشادت‌ها آفریدند، فداکاری‌ها کردند و حماسه‌ها خلق نمودند، که خود حکایت مفصلی دارد. بعد از پایان جنگ نیز این لشکر در منطقه شرق ایران مستقر شد و جلوی خطر اشرار ضد انقلاب و مهاجمان ورودی از پاکستان و افغانستان و قاچاقچیان را سد کرد. لیاقت فوق العاده و هوشمندی و ایمان و شجاعت سردار سلیمانی موجب شد که رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در سال 76 او را به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب نماید. از آن پس دوران جدیدی در تاریخ فعالیت این سپاه آغاز شد. او با برنامه‌ریزی هوشمندانه، جبهه ضد اسرائیلی در فلسطین و لبنان و سوریه را فعال کرد. در میان شیعیان انقلابی عراق و یمن و آفریقا نفوذ نمود، تا آنجا که چند سال بعد به عنوان مرد شماره یک جبهه مقاومت در منطقه شناخته شد."

این تاریخ نگار در ادامه یادداشت خود چنین افزوده است: " علاوه بر این، در 8 سال اخیر که دشمنان اسلام، گروهک داعش را به رهبری ابوبکر بغدادی در کشورهای عراق و سوریه ایجاد کردند و جنایات بی‌شماری علیه مردم مسلمان بویژه اماکن مقدس شیعیان مرتکب شدند، سردار سلیمانی با ساماندهی نیروهای داوطلب مدافعِ حرم از ایران، افغانستان، عراق، پاکستان و سوریه، دمار از روزگار داعش و حامیان غربی و عربی و عبری آن در آورد. به طوری که هم امریکا و اروپا، و هم اسرائیل و عربستان به خون او تشنه بودند. از آن پس امریکا مترصد فرصتی بود تا حاج قاسم سلیمانی را ترور نماید، که عاقبت در ساعت 1و20 دقیقه بامداد روز جمعه 13 دی ماه سال 1398 این واقعه شوم رقم خورد و او و ابومهدی المهندس- فرمانده بسیج مردمی عراق- و سایر همراهانش را نزدیک فرودگاه بغداد، با شلیک چندین موشک بالگرد و پهباد امریکایی به شهادت رساندند."

فهرست مطالب این شماره از نشریه انقلاب چنین می باشد:

سردار دلها کی بود؟ خروش مردم در سوگ سردار سلیمانی
واکنش مردم استان گلستان در نخستين روز ترور سردار سليماني
روز 21 بهمن سال 57 در شهرباني گرگان چه گذشت؟ خاطرات مرحوم مهندس سید ابراهیم درازگیسو
نگاهي گذرا به زندگي آيت الله ميبدي از زبان تاريخ نگار گلستان
آيت الله ميبدي در شکلگيري انقلاب نقش پررنگي داشت
 نوارهاي صوتي به جا مانده از آيت الله ميبدي تبديل به کتاب شود
تصاوير شهداي قبل از انقلاب در استان گلستان

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.