1400-02-02 11:13
513
0
74270
یادداشت؛

مشارکت حداکثری و نتایج آن در عرصه سیاست خارجی 

انتخابات آینده ، بعد از انتخابات آمریکا تنها انتخاباتی است که تمام دنیا به آن چشم دوخته است، چرا که نتیجه آن علاوه بر تاثیر بسیار زیاد برسرنوشت کشور و مردم ایران ، تاثیر فراوانی نیز بر رفتار جامعه بین الملل نسبت به ایران و تحولات منطقه ای و بین المللی خواهد داشت .

به گزارش گلستان ما، محمد مهدی اورسجی دبیر حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی استان گلستان در یادداشتی به تاثیرات مشارکت حداکثری پرداخته است.

در ادامه این یادداشت می خوانید:
نظام ایران بعد از انقلاب بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شد ، اگر چه وجه اسلامیت ، این نظام را از دیگر نظام های سیاسی جهان متمایز می سازد اما نقطه تلاقی آن با نظام های دمکراسی ، جمهوریت نظام است.

جمهوری اسلامی با تاکید بر مشارکت مردم در حوزه های مختلف ، مردمی بودن خویش را به اثبات رسانده است ، حضور و مشارکت مردم در انتخابات دستاوردهای قابل توجهی را در بر دارد و به دلیل اهمیت این موضوع ، دشمنان نظام معمولا در زمان برگزاری انتخابات سعی در انحراف اذهان و مسموم کردن فضای حاکم بر انتخابات می کنند ، تا از این طریق در اراده مصمم مردم خللی به وجود آورند .

شاید بتوان گفت مهمترین دستاورد خارجی شرکت گسترده مردم در انتخابات افزایش اقتدار ملی و مهمترین نتیجه داخلی آن ، افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی حاکم باشد .

انتخابات آینده به لحاظا تاثیر بر سرنوشت جامعه ، بعد از انتخابات آمریکا تنها انتخاباتی است که تمام دنیا به آن چشم دوخته است ، چرا که نتیجه آن هر چه باشد علاوه بر تاثیر بسیار زیاد برسرنوشت کشور و مردم ایران ، تاثیر فراوانی نیز بر رفتار جامعه بین الملل نسبت به ایران و تحولات منطقه ای و بین المللی خواهد داشت .

ظرفیت سازی انتخاباتی یکی از روش های اقتدارافزایی در سیاست های کلان راهبردی است . از این رو با توجه به فاکتورهایی چون، حضور قدرتهای فرامنطقه ای در حلقه های پیرامون جمهوری اسلامی ایران ، تمرکز سنتی دمکرات ها بر مقوله تهدیدات نرم، تلاش قدرت های برون سیستمی برای ایجاد و تقویت بحران مشروعیت، بسترسازی ایجاد شکاف میان جامعه و حاکمیت و تضعیف پشتوانه ملی سیاست های راهبردی نظام، ضرورت نگاه راهبردی متولیان امر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را پر رنگ تر می کند، لذا مشارکت سیاسی، میزان مشارکت ، دستاوردهای افزایش مشارکت به نتایج گسترده در ابعاد خارجی و داخلی  را با رد صلاحیت سلیقه ای نمی توان تضمین کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.