1399-12-15 10:50
1007
0
73540
رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلاب در انتخابات شورا؛

شیوه و ترکیب نیروهای انقلابی در انتخابات شورای شهر گرگان/ تعیین معیارهای لیست شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی

حجت الاسلام طاهری، گفت: در مرحله بعد مصاحبه‌های تخصصی هم داریم که براساس نیاز شورا و برنامه‌ای که نامزدها ارائه کردند، ما هم یک برنامه کلی را تدوین می‌کنیم و در پایان لیست نهایی متشکل از ۱۸ الی ۲۵ نفر معرفی خواهند شد تا روز ثبت‌نام به این نفرات و جمع ‌بندی خواهیم رسید.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری در نشست خبری ارائه برنامه‌ شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی استان گلستان اظهار کرد: اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد بر هیچ کسی پوشیده نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که انتخابات ۱۴۰۰ به ‌لحاظ شرایط مختلف خصوصا مسائل داخلی کشور بیشتر مورد توجه است، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی و مشکلات اجتماعی با توجه به انواع و اقسام سوءتدبیرها، تحریم و سایر مسائل که مردم را با چالش‌های مختلف مواجه کرده‌ است اهمیت انتخابات را مضاعف می‌کند.

وی، افزود: ما در پایان سال ۱۳۹۸ شاهد بودیم یک مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری «قوی و انقلابی» با همت همه نیروهای انقلاب تشکیل شد که تا حدودی توانست امید را در دل مردم تقویت کند.

طاهری اذعان کرد: این امید در بین مردم و نیروهای انقلابی به وجود آمد که این اتحاد و انسجام ادامه یابد و تقویت شود تا انتخابات سال ۱۴۰۰ به نفع مردم و انقلاب اسلامی رقم بخورد و تجربه ‌ای را ما در انتخابات مجلس با محوریت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی داشتیم و همتی که در استان به خرج دادند نتیجه قابل ‌قبولی برای نیروهای انقلابی حاصل شد.

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: طی ماه‌های اخیر و بعد از انتخابات مجلس یک مجموعه ‌ای شکل گرفت که برنامه‌ ای برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان با تمرکز بیشتر روی دارالمؤمنین گرگان تدوین شود.

طاهری در خصوص روند شکل‌گیری تشکیلات نیروهای انقلابی در استان گفت: ابتدا برخی افراد مقدماتی فراهم کردند که هنوز به ‌صورت تشکیلات در نیامده بود و از شهریورماه امسال یک تشکیلاتی با توجه به شاخصه‌های مورد نیاز زیر نظر شورای ائتلاف استان شکل گرفت و فعالیت‌های خود را آغاز کرد، جلسات بسیار فشرده و متعددی در طول چند ماه اخیر برگزار شد و ما توانستیم یک برنامه و شیوه‌نامه نسبتاً جامع و جدیدی را برای مدیریت انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان تدوین کنیم.

وی ادامه داد: این تشکیلات جدید تحت عنوان شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان فعالیت خود را آغاز کرده ‌است و استقبال خوبی از این شورا توسط کسانی که خودشان را در جبهه‌ی انقلاب می‌بینند و خودشان را برای نامزدی در انتخابات شوراها آماده می‌کنند صورت‌گرفته است.

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان، ابراز کرد: ما بعد از این‌ که مراحل تدوین شیوه ‌نامه‌ها و فرم‌های مورد نیاز در تعیین لیست نهایی شورای سیاست‌گذاری انجام می‌شود را انجام دادیم یک فراخوانی را داشتیم که با روش‌های مختلف رسانه‌ای کسانی که درصدد نامزدی انتخابات هستند یا کسانی که واجد شرایط نامزدی هستند از آنها دعوت کنند و یک معرفی اجمالی در خصوص شورای سیاستگذاری کسب کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان ابراز امیدواری کرد با همت انجام‌شده و همکاری نامزدهای منتسب به جریان انقلاب و همه نیروهای انقلابی بتوانیم شاهد موفقیت هرچه بیشتر جریان انقلابی در انتخابات سال ۱۴۰۰ باشیم.

طاهری در خصوص معیارهای رسیدن به لیست واحد گفت: براساس وظایفی که شوراهای اسلامی دارند همچنین از تجربه افرادی که با شورا و شهرداری آشنایی دارند مشورت‌های لازم انجام گرفت و کارشناسان دانشگاهی در این زمینه کمک کردند و براساس شیوه‌نامه و روش‌های ارزیابی تدوین‌شده به نمایندگی از جبهه انقلاب و نیروهای انقلابی قرار است اقداماتی انجام دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به این که دو پایه تعهد و تخصص به یک میزان اهمیت دارد و هیچ کدام نمی‌تواند فدای دیگری شده و یا کم‌رنگ شود،  تصریح کرد: ما به برکت این انقلاب؛ نیروهای متعهد زیادی داریم و به برکت دستاوردهای انقلاب اسلامی نیروهای متعهد و متخصص هم کم نیستند.

وی ادامه داد: شرایطی که برای نامزدها قرار دادیم شرایط عمومی در قالب اعتقاد قلبی و التزام عملی به شاخص‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت مطلقه فقیه است و سابقه‌شان این را نشان دهد همچنین سابقه آنها نشان‌دهنده تعهدشان و امین بودن‌شان باشد که خدای‌ ناکرده اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در برخی شوراهای شهر اتفاق افتاد را شاهد نباشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان، عنوان کرد: شاخص‌های تخصصی را با توجه به نیازهای مربوط به شورای شهر در نظر گرفته و احصاء شده‌ است در شورای شهر تخصص‌های معماری، شهرسازی، عمرانی، حقوقی، اقتصاد شهری، فرهنگی، ‌اجتماعی، هنری، حسابرسی و حسابداری جزو معیارهای اصلی تخصصی است که براساس تجربه کارهایی که شورا در سال‌های گذشته انجام داده فراوانی آن را درصد بندی کردیم.

وی بیان کرد: ممکن است یک ریزش در این بخش داشته باشیم از این افراد دیگر توقع نداریم که بخواهند میثاق‌نامه ‌ای را امضا کنند یا به نفع لیست ما کنار بروند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان، یادآورشد: در مرحله بعد مصاحبه‌های تخصصی هم داریم که براساس نیاز شورا و برنامه‌ای که نامزدها ارائه کردند، ما هم یک برنامه کلی را تدوین می‌کنیم و در پایان لیست نهایی متشکل از ۱۸ الی ۲۵ نفر معرفی خواهند شد تا روز ثبت‌نام به این نفرات و جمع ‌بندی خواهیم رسید.

طاهری تصریح کرد: بر اساس نیاز سنجی های ما از شهر احتمال دارد لیست 9 نفره ما متشکل از 3متخصص حوزه شهرسازی، 2 حقوق دان، 2 متخصص حوزه اقتصاد شهری، یک متخصص حوزه حسابرسی و یک فعال فرهنگی اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: از بانوان هم که به‌ عنوان نیمی از جمعیت جامعه هستند نماینده در این لیست خواهیم داشت تا از حقوق بانوان بیشتر دفاع شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.