1399-04-18 11:59
1817
0
69312
نمایندگان گلستان در اتاق شیشه ای؛

شفافیت، حلقه گمشده آرای نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی

وجود 102 رای موافق و 21 رای ممتنع با اعتبارنامه تاجگردون نشان دهنده لزوم شفافیت در آرای نمایندگان است، این موضوع هنوز در روند حرکتی نمایندگان گلستان که می توانند پرچم دار مبارزه با فساد و شفافیت در مجلس باشند دیده نمی شود.

به گزارش گلستان ما، یکی از خواسته های مردم از مجلس یازدهم شفافیت و قرار گرفتن در اتاق شیشه ای تصمیم ها و فعالیت ها بود.

طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس دهم چند بار به صحن علنی رسید که نمایندگان آن را رد کردند تا بازهم مردم ندانند نمایندگان خود در چه راستای عملکردی قانون و لایحه تصویب کرده اند.

استان گلستان در گام یازدهم مجلس پوست اندازی جدیدی کرد و با شش نماینده جدید و انقلابی وارد مجلس یازدهم شد که تنوع تخصص و حضور فعالانه در عرصه های مختلف تاکنون مردم گلستان را امیدوارتر از قبل کرده است.

این فعالیت ها برای نمایندگان گلستان قطعا لازم است اما کافی نیست چرا که مردم گلستان می خواهند بدانند نمایندگان خود در مجلس و بزنگاههای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مختلف چه رایی دارند تا بدانند از نمایندگان خود راضی باشند یا مطالبه گری را شروع کنند.

انتخابات رییس مجلس، سوال از رییس جمهور تا بررسی اعتبارنامه تاجگردون همه از اتفاق های سیاسی بوده که در همین یک ماه گذشته مجلس اتفاق افتاده و گروه های مختلف مردمی نسبت به آن ها واکنش های مختلفی داشته اند و گاهی نیز این واکنش ها تبدیل به دوگانگی هایی شده که همگی ناشی از عدم آشنایی با عملکرو رای مردم با نمایندگان مختلف بوده است.

یک گردش ساده در فضای مجازی نشان دهنده این است همه مردم اولین چیزی که از نمایندگان خود می خواهند شفافیت است چرا که معتقدند در سایه شفافیت می توان تصمیم های صحیح تر را اتخاذ کرد.

نمایندگان گلستان تاکنون در حوزه شفافیت آرا به آنچه باید عمل نکرده اند و جز گروه بسیار کمی از اطرافیان از آرای آن ها مطلع نبوده اند، شاید کارگروه ها و جلسه های خوبی در یک ماه گذشته برگزار شده باشد اما همچنان برخی فعالان فضای مجازی و گروه های مختلف مردمی معتقدند تا شفافیت در عملکرد و آرا نباشد نمی توان گام بلندی برداشت.

وجود 102 رای موافق و 21 رای ممتنع با اعتبارنامه تاجگردون نشان دهنده لزوم شفافیت در آرای نمایندگان است، هر چند برخی از نمایندگان مجلس چه قبل از رای گیری و چه بعد از رای گیری در قالب مصاحبه و اعلام در فضای مجازی نسبت به برخی تصمیمات خود مانند اعلام رای به اعتبارنامه تاجگردون اقدام کرده اند اما این موضوع هنوز در روند حرکتی نمایندگان گلستان که می توانند پرچم دار مبارزه با فساد و شفافیت در مجلس باشند دیده نمی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.