1403-01-01 07:02
308
0
89238
نماینده شرق گلستان:

شاهد تحول بزرگ در مسیر تولید و صنعت کشور خواهیم بود

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه گفت: نام‌گذاری شعار سال مبنی بر «جهش تولید با همکاری مردم» از سوی مقام معظم رهبری، نشان‌دهنده یک نقطه عطف و یک تحول بزرگ در مسیر تولید و صنعت کشور خواهد بود.

رضا آریان‌پور در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما»، نام‌گذاری شعار سال مبنی بر «جهش تولید با همکاری مردم» از سوی مقام معظم رهبری، نشان‌دهنده یک نقطه عطف و تحول بزرگ در مسیر تولید و صنعت کشور و در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و پیش‌زمینه و لازمه موفقیت در اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بر اساس قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، دولت موظف شده بود بخش‌های زیادی از اقتصاد دولتی و بنگاه‌های در اختیار خود را به بخش خصوصی، تعاونی یا عمومی واگذار نماید، هر چند اقداماتی انجام شد؛ اما در برخی موارد باعث سو استفاده اشخاص و تملک شرکت‌های دولتی با حداقل قیمت به بهانه خصوصی‌سازی توسط افراد نااهل و برخی مدیران اختلاسگر یا وابستگان آنها، ورشکستگی برخی شرکت‌ها و همچنین تشکیل شرکت‌های خصوصی گردید و خصوصی‌سازی واقعی به معنی دقیق کلمه محقق نشد.

وی ادامه داد: یک تجربه ناموفق دیگر از مشارکت مردم در اقتصاد موضوع بورس بود که متأسفانه با از بین رفتن سرمایه‌های مردم موجب بدبینی افراد نسبت به سرمایه‌گذاری شده است.

آریان‌پور افزود: در شعار سال جدید رهبری به دنبال مشارکت واقعی و تسهیل سرمایه‌گذاری مردم در بخش تولیدی هستند. برای دستیابی به این هدف، نیاز به همکاری فعال و مؤثر میان مردم، دولت و صنایع است.

نماینده مردم شرق گلستان با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی مردم در تحقق شعار سال، گفت: مردم به‌عنوان اعضای فعال جامعه که هر کدام دارای سرمایه فکری و مالی هستند، باانگیزه و تعهدی که دارند، می‌توانند به افزایش تولید، بهبود کیفیت محصولات، و بهبود فرایندهای تولیدی کمک کنند.

آریان‌پور ادامه داد: برای تسهیل همکاری بین مردم و صنایع و ترغیب آنها در مشارکت و سرمایه‌گذاری اولاً کل حاکمیت و قوای سه‌گانه مقننه، مجریه و قضاییه باید با راهکارهایی اعتمادسازی کنند تا مردم نگران از بین رفتن سرمایه‌های خود نباشند.

ثانیاً راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد تسهیل گردد و ثالثاً شفاف‌سازی شود و اطلاعات لازم توسط دولت، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مبتنی بر واقعیت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد. آموزش و افزایش آگاهی مردم نیز از جمله اقداماتی هست که می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: همچنین، باید فرصت‌ها و راهکارهای مشارکت مردم در فرایندهای تصمیم‌گیری در صنایع فراهم گردد تا احساس مالکیت و تعلق خاطر به فعالیت‌های صنعتی افزایش یابد. به‌عنوان مثال، می‌توان به تشکیل انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنعتی توسط خود مردم و بدون تصدی‌گری دولت اشاره کرد که می‌توانند نقش مهمی در ارتقای تولید و توسعه صنایع داشته باشند. همچنین، شرکت‌ها می‌توانند با اقداماتی نظیر ارائه برنامه‌های آموزشی و پروژه‌های اجتماعی در بین مردم منطقه خود و اجرای برنامه‌های تشویقی زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های صنعتی و توسعه‌ای خود را فراهم نمایند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.