1399-04-25 15:53
956
2
69425
بهمنی نژاد عنوان کرد؛

شورای نگهبان سد محکم در مقابل استحاله تدریجی انقلاب / 21 شهریور زمان برگزاری انتخابات مرحله دوم در غرب گلستان

رئیس شورای نگهبان استان گلستان گفت : شوراي نگهبان از جمله نهادهاي مهم و اثرگذار برخاسته از متن انقلاب اسلامي است كه بود و نبود آن به منزله بود و نبود اصل نظام تلقي مي شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حميد رضا بهمني نژاد مسئول شورای نگهبان استان گلستان در گفت و گو با پایگاه خبری گلستان ما، اظهارکرد: قاطعيت مثال زدني شوراي نگهبان در رد صلاحيت افراد فاقد شرايط نمايندگي ، از جمله رد صلاحيت تعداد 75 نفر از نمايندگان مجلس دهم در كنار اقدامات شجاعانه دستگاه قضايي در برخورد با مفاسد اقتصادي موجب اميدواري مردم در برخورد با فساد گرديده است.

شورای نگهبان برخاسته از متن انقلاب است

رئيس هيأت نظارت بر انتخابات استان در رابطه با اهميت و جايگاه شوراي نگهبان، خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان از جمله نهادهاي مهم و اثرگذار برخاسته از متن انقلاب اسلامي است كه بود و نبود آن به منزله بود و نبود اصل نظام تلقي مي شود.

وی، افزود: شوراي نگهبان بر اساس اصول مندرج در قانون اساسي سه وظيفه مهم و خطير را برعهده دارد كه اولين وظيفه انطباق قوانين و مصوبات مجلس شوراي اسلامي با موازين شرع مقدس و اصول قانون اساسي است كه در اصل نود و يكم و اصل نود و ششم قانون اساسي به آنها اشاره گرديده است.

بهمني نژاد  در خصوص دومين وظيفه مهم شوراي نگهبان مطابق اصل نود و نهم قانون اساسي نظارت بر انتخابات، یادآورشد: شوراي نگهبان بر كليه انتخابات كشور به جز انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نظارت دارد كه اين نظارت استصوابي و شامل تمامي مراحل اجرايي آن از جمله تاييد و يا رد صلاحيت كانديداها مي باشد ضمن اینکه وظيفه ديگر شوراي نگهبان مطابق اصل نود و هشتم ، تفسير قانون اساسي است.

علت اصلي برخي  مخالفت ها با شوراي نگهبان

رئيس هيأت نظارت برانتخابات  استان در ادامه به علت اصلي برخي  مخالفت ها با شوراي نگهبان اشاره و ابراز کرد: شوراي نگهبان تاكنون بعنوان يك سد مستحكم در برابر نفوذ افراد و جريانات استحاله طلب به درون حاكميت عمل كرده است که اين امر سبب بروز برخي مخالفت هايي در داخل و خارج كشور گرديده است.

وی، ادامه داد: اكنون بعد از سپري شدن 40 سال از تلاش و ايستادگي شوراي نگهبان مي توان گفت كه اگر شوراي نگهبان نبود، به تدريج در درون حاكميت استحاله تدريجي به وجود مي آمد و براي شوراي نگهبان اين افتخار كافي است كه تاكنون اجازه نداده است قوانين خلاف شرع و قانون اساسي در كشور به تصويب برسد و راه ورود افراد ناسالم را به درون حاكميت سد كرده است.

بيش از 57 درصد از واجدين شرايط استان در انتخابات گذشته شركت كردند

بهمنی نژاد در خصوص انتخابات دوم اسفند سال گذشته نيز ابراز کرد: انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان گلستان در كمال آرامش و امنيت و با مشاركت خوب مردم كه رتبه ششم در بين سي و يك استان كشور را شامل مي شود برگزار گرديد كه بيش از 57 درصد از واجدين شرايط استان در انتخابات شركت كردند.

رئيس هيأت نظارت برانتخابات استان با اشاره به افزايش تعداد داوطلبين ثبت نام شده در انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به لزوم تغيير هرچه سريع تر قانون انتخابات اشاره و افزود: در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي در استان گلستان تعداد 418 نفر ثبت نام كردند كه اين ميزان در مقايسه با دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه 305 نفر ثبت نام كرده بودند 37 درصد رشد را نشان مي دهد كه اين اتفاق در مجموع كشور نيز رخ داده است لذا وظيفه شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت داوطلبين را در مدت كوتاه قانوني بسيار دشوار مي كند.

مجلس یازدهم قانون انتخابات را اصلاح کند

وی با اشاره به لزوم اصلاح قانون انتخابات کشور، عنوان کرد: انتظار مي رود نمايندگان مجلس يازدهم با عزم جدي و با هماهنگي ساير دستگاه ها از جمله شوراي نگهبان، قانون فعلي  كه از نواقص زيادي برخوردار است را اصلاح نمايند.

رئيس هيأت نظارت برانتخابات استان در زمينه انتخابات ميان دوره اي مجلس نيز، یادآورشد: در سراسر كشور 11 حوزه انتخابيه به مرحله دوم راه يافته اند كه از استان گلستان نيز حوزه انتخابيه كردكوي، بندرگز، بندرتركمن و گميشان به دور دوم كشيده شده است و برابر تمهيدات صورت گرفته اين انتخابات در 21 شهريورماه سال جاري برگزار خواهد شد و يك نماينده باقي مانده از حوزه انتخابيه غرب استان به مجلس شوراي اسلامي راه خواهد يافت.

بهمني نژاد در پايان ضمن اشاره به شرايط اقتصادي كشور، گفت: مردم ما هميشه و در همه صحنه ها به اثبات رسانده اند كه حامي اصل نظام و رهبري معظم انقلاب هستند و با وجود مشكلات عديده اقتصادي و معيشتي و جنگ رواني شديد دشمن ، در انتخابات اخير نيز به خوبي وفاداري خود را نشان دادند، از همه مسئولان اجرايي كشور و نمايندگان مجلس يازدهم انتظار مي رود به اصلي ترين نيازمندي ها و اولويت هاي كشور كه مسائل اقتصادي، معيشتي و فرهنگي جامعه است پرداخته و از هرگونه حاشيه سازي بي حاصل پرهيز نمايند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.