1399-04-10 11:44
1934
0
69213

در نشست نمایندگان استان گلستان با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان چه گذشت؟ + متن کامل

مجمع نمایندگان گلستان شامگاه هفتم تیرماه در سالن اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان دیدار کردند.

به گزارش گلستان ما، اعضای مجمع نمایندگی استان گلستان شامل دکتر غلامرضا منتظری و مهندس سنگدوینی (نمایندگان گرگان و آق قلا) ، امانقلیچ شادمهر ( نماینده گنبد کاووس) ، غلامعلی کوهساری ( نماینده آزادشهر و رامیان) دکتر آریان پور (نماینده کلاله ، مینودشت ، مراوه تپه و گالیکش ) و رحمت الله نوروزی ( نماینده علی آباد کتول و دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان) شامگاه گذشته هفتم تیرماه در سالن اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان دیدار کردند .

در این دیدار دکتر سید علی طاهری رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان ابتدا از حضور مجمع نمایندگان در این جلسه قدردانی کرد و در ادامه از هر کدام از نمایندگان خواست در خصوص وضعیت مجلس و عملکرد یک ماهه گذشته خود گزارشی ارائه دهند .

دغدغه ما اینست کاری کنیم تا دوباره از آقا هزینه نشود

دکتر غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون فرهنگی در این جلسه اظهار کرد : نمایندگان استان همدل و یکصدا هستند ، اگر مشکلی در مراوه تپه باشد از وزیر استمداد می گیرم تا مشکل را حل کنم .

منتظری گفت : خیلی از وزرا به ما گفتند شما نخستین مجمعی هستید که به سراغ ما آمدید ، پیشگامی یکی از ویژگی های مجمع نمایندگان این دوره بود ، خیلی ها گفتند این انسجامی که شما دارید را از استان دیگر تاکنون ندیده ایم و اینکه به شما امیدوار هستیم و مهمتر اینکه با آمادگی و مطالعه به سراغ ما آمدید.

وی ادامه داد: محورهای عمده ای که ما روی آن برنامه ریزی کردیم ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی ، تعیین تکلیف پتروشیمی که گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده و ۱۴ سال استخوان در گلو بوده  ، راه اندازی منطقه آزاد تجاری اترک ، زهکشی اراضی که درکیفیت وکمیت کشت تاثیر زیادی دارد و نهایتا بازنگری در فعالیت شهرک های صنعتی است که خیلی از آنها با بخشی از ظرفیت خود کار می کنند.

نماینده گرگان و آق قلا افزود : دشمن زیاد داریم که سعی می کنند بین من و آقای سنگدوینی شکاف ایجاد کنند اما به کوری چشم دشمنان پیوند من و مهندس سنگدوینی روز به روز بیشتر و مستحکم تر شده است و این کاروان خدمت قطعا ادامه خواهد داشت.

منتظری بیان کرد : مکاتبات زیادی با رییس جمهور ، معاون اول و وزرا داشتیم که برکات زیادی داشت و با آقای قالیباف رییس مجلس هم دیدار ویژه ای داشتیم و آنچه من از مجلس می بینم مجلس امیدوار کننده است و دغدغه ما اینست کاری کنیم تا دوباره از آقا هزینه نشود.

برنامه قالیباف برای ریاست از همه بهتر بود

غلامعلی کوهساری نماینده آزادشهر و رامیان  نیز به عنوان دومین سخنران این نشست اظهار کرد : مجمع نمایندگان استان گلستان در تمام برنامه های هیات رییسه حضوری موثر داشتند و ما برنامه جناب قالیباف را بهترین برنامه برای ریاست دیدیم ، در انتخاب اعضای هیات رییسه هم از شمال کشور سید محسن دهنوی را داریم که بچه استان و همشهری خودم از آزادشهر می باشد و در حمایت از وی هر چیزی که از دستمان بر آمد انجام دادیم.

کوهساری اضافه کرد : کمیسیون ها بر اساس اولویت ها انتخاب شدند  ، در بحث استیضاح هیات رییسه که اخیرا مطرح شده بنده انتقاد کردم که چرا Fا وجود اینکه فقط یک ماه از بکار ما شروع شده چنین مسایلی مطرح شده است ، جواب مردم را چه بدهیم ، تصمیمی نداشتیم عضو هیات رییسه کمیسیون ها بشویم اما قول‌هایی گرفتیم تا عضو کمیسیون تلفیق که بودجه کشوری را برنامه ریزی می کند ، حضور داشته باشیم .

وی تصریح کرد : در کمیسیون عمران بعد از انتخابات هیات رییسه چهار اولویت اساسی داریم : قیر یارانه ای که امسال حذف شد و ما برای طرح هادی روستاها و آسفالت شهرها خیلی نیاز داریم ، مسکن اقشار کم درآمد ، از قرارگاه خاتم درخواست شد با ظرفیت تمام وارد پروژه های کشوری شود و در بحث آب و فاضلاب و تهیه آب شرب با اذن رهبری از صندوق توسعه ملی بودجه گرفته شود.

کوهساری یادآور شد : اعتقادی نداریم که حلال همه مشکلات هستیم چون این مشکلات چهار ساله بوجود نیامده که چهار ساله از بین برود ، ولی تمام سعی ما اینست که به مردم خدمت بکنیم .

در بخش بیمه مشکلات زیادی داریم

دکتر رضا آریان پور  نماینده شرق گلستان به عنوان سومین سخنرا این نشست اظهار داشت : وحدت و اجماع خوبی در بین نمایندگان استان وجود دارد ، در این یک ماه در یک چیز مشترک بودیم و آن حل مسایل و مشکلات اساسی استان بود ، دید ما استانی است و مشکل مردم مراوه تپه مشکل نماینده گرگان و آزادشهر هم هست .

آریان پور با بیان اینکه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هست، گفت : بیمه های پایه بی ارزش شده و بیمه های تکمیلی هم نواقص و کمبودهای بیمه پایه را جبران نمی کنند ، در بخش بیمه روستایی مشکلات زیادی داریم ، برای مسایل بیمه خدمت دکتر نمکی و موهبتی رسیدیم و اعتراض خودمان را انجام دادیم .

وی افزود : در بخش توزیع عادلانه اعتبارات حوزه سلامت هم به آقایان نمکی و نوبخت اعتراض و گلایه کردم که چرا نسبت به بودجه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اینقدر پایین است ، این بودجه کفاف نمی دهد ، در موج دوم کرونا به مشکل خورده این ، به ویروسی برخورد کرده ایم که درمان ندارد ، استراتژی وزارت بهداشت فاصله گذاری و قرنطینه است که این دو روش نیاز به اقتصاد قوی دارد که از مردم حمایت کند از این رو مردم دیگر کمتر رعایت می کنند و به کار روزانه خود مشغول شده اند و کمتر رعایت می کنند.

آریان پور خاطرنشان کرد : الان دیگر قابل قبول نیست که پزشک و پرستار را از دست بدهیم و اگر چنین شود ناشی از سهل انگاری است ، نمی شود با دست خالی پزشک و پرستار را به جنگ کرونارفرستاد و باید امکانات را فراهم کرد.

نمایندگانی مجلس یازدهم انقلابی ، ارزشی ، جهادی و عدالت محور هستند

امانقلیچ شادمهر  نماینده مردم گنبد کاووس و داشلی برون در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت : در اوایل فروردین ماه در همین مکان مقدس قسم خوردیم که همگی این راه چهار ساله را با هم برویم ، همدلی از همزبانی بهتر است و همانطور که حضرت اقا می گوید باید به فکر حل مشکلات مردم باشیم .

شادمهر اذعان کرد : مجلس یازدهم آخرین امید مردم است لذا امیدواریم که بتوانیم با فعالیتهای موثر برای مردم امیدآقرینی کنیم .
وی اضافه کرد : مصمم هستیم در بحث اقتصاد و معیشت مشکلات را حل کنیم ، نمایندگانی که به مجلس راه یافتند انقلابی ، ارزشی و جهادی هستند و خصوصیت عدالت محوری دارند و می بتوانند در مجلس نقش افرینی کنند.

شادمهر با اشاره به اینکه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم هستم ، بیان کرد : سعی می کنم در این کمیسیون از حقوق اساتید و دانشگاهیان ، فرهنگیان و دغدغه های آنها و بازنشستگان حمایت داشته باشم .

نماینده گنبدکاووس ادامه داد : داشتن دغدغه گنبد فقط مختص به من نیست ، همه نمایندگان استان دغدغه گنبد را دارند و ما سعی داریم استانی فکر کنیم ، امید که بتوانیم در سطح کشور هم نیروسازی کنیم .

شادمهر افزود : تنها مجمعی هستیم که همدل هستیم و طبق گفته وزرا هیچ استانی اینطور متحد پیش ما نیامدند اما ما همدلانه دنبال توسعه استان هستیم و قشری و حوزه ای برخورد نکردیم .

مهندس رمضانعلی سنگدوینی  نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی آخرین فردی بود که در نشست با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سخنرانی کرد .

کاروان خدمت ظاهری نیست بلکه یک تعهد به مردم است

سنگدوینی افزود : در مجمع نمایندگان مجلس یازدهم استان وفاق و همدلی وجود دارد و ما خوشحالیم و مردم هم خوشحالند و این مسیر تا آخر طی می شود  ،عده ای دنبال این مسیر بودند که بین من و دکتر منتظری اختلاف و جدایی بیندازند ولی ما وارد عمل شدیم و حقیقتا دکتر هم می داند که با تمام وجود کنار هم هستیم و با ضرس قاطع بر روی این موضوع پافشاری خواهیم کرد.

وی در ادامه صحبتهای خود اظهار کرد : کاروان خدمت ظاهری نیست بلکه یک تعهد به مردم است و به آقای نوروزی دبیر مجمع نمایندگان پیشنهاد می کنم که فصلی یک بار این کاروان خدمت به صورت استانی برگزار شود تا مردم استان نمایندگان خود را ببینند ، بنده فقط نماینده گرگان نیستم بلکه نماینده استان و کشور هم هستم .

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد : در سال ۹۹ دولت طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس ۲۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه دارد و نفت را هم ۵۵ دلار بستیم لذا با چالش کمبود منابع روبرو هستیم اما ما آدم های سختی هستیم و در سخت ترین شرایط بعد از انقلاب وارد مجلس شدیم ، آدم های سخت برای شرایط سخت بوجود آمده اند.

سنگدوینی اضافه کرد : ما در اکثر رتبه ها جزو استان‌های اخر هستیم ، همه چی داریم ولی هیچی نداریم ، مدیر دستگاه اجرایی باید دنبال کاروان خدمت بیاید ، مدیر باید خودش به میان مردم برود نه ما او را ببریم ، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان بزرگترین دانشگاه کشور است ، بهشان گفتم چیکار کردین ؟ آیا توانستید تولید گندم را از هکتاری ۴ تن به ۸ تن برسانید ؟ پارک علم و فناوری باید در دانشگاه علوم کشاورزی مستقر شود تا این مسایل را دنبال کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس بیان کرد : در خصوص پتروشیمی در جلسه با استاندار از او خواستم که در خصوص وضعیت پتروشیمی نظر مشخصی بدهد که آره یا نه ، ولی من به عنوان یک متخصص حوزه نفت و انرژی می گویم که می شود پتروشیمی گلستان را انجام داد و از استاندار تشکر می کنم که در جلسه شورای تامین این موضوع را طرح کرد.

سنگدوینی گفت : ما در استان مشکل سرمایه گذار داریم ، امروز در نمازخانه سرمایه گذاری را دیدم که می خواست کسب و کاری راه بیندازد و دوهزار شغل ایجاد کند اما گیر کوچکی داشت .

وی در پایان اظهار داشت : نیروهای انقلابی ، ولایتی و جهادی هیچوقت از حرکت باز نمی ایستد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.