1399-03-04 16:43
1652
0
68761

خبرسازی عجیب و مغرضانه خبرگزاری شفقنا!

خبرسازی های این رسانه بازتاب های گسترده و منفی در فضای مجازی به همراه داشت که بار دیگر عدم رعایت موازین حرفه ای از سوی این خبرگزاری و ضعف نظارت در این حوزه را نمایان می سازد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قم فردا در حالی که بسیاری از مراجع عظام تقلید تا نیمه های شب گذشته نظر قطعی خودشان در خصوص زمان عید فطر را بیان نکرده بودند خبرگزاری شفقنا در خبرهای مختلف از زبان مراجع روز دوشنبه را عید فطر اعلام کرد.

این خبرگزاری در حالی دست به این کار زد که پایگاه های اینترنتی این مراجع موضع آن ها را بیان نکرده بودند.
به عنوان مثال این خبرگزاری در حالی اعلام کرده بود که نظر آیت الله وحید خراسانی بر سی روزه بودن ماه مبارک رمضان است که دفتر ایشان امروز را عید اعلام کرد.
نکته جالب توجه دیگر این که سایر خبرگزاری هایی که به صورت تخصصی در زمینه حوزه های علمیه و مراجع فعالیت می کنند مانند خبرگزاری حوزه و رسا در این زمینه تنها به انعکاس اخبار رسمی و با منبع در این زمینه اکتفا کرده بودند که از لحاظ حرفه ای نیز صحیح و درست است.
متاسفانه خبرسازی های این رسانه بازتاب های گسترده و منفی در فضای مجازی به همراه داشت که بار دیگر عدم رعایت موازین حرفه ای از سوی این خبرگزاری و ضعف نظارت در این حوزه را نمایان می سازد.
علاوه بر این سرعت انتشار این خبرها از سوی این خبرگزاری به گونه ای بود که حتی در صورت صحت آن ها نیز در فضای عمومی جامعه ایجاد یک دوگانگی کذب و بی اساس می کرد در حالی که اختلاف مراجع در این زمینه یک موضوع فقهی و ساده است.
این که چرا یک خبرگزاری یا رسانه به خود اجازه می دهد که این گونه و بدون اطلاع دقیق از منبع اصلی خبر اقدام به نشر آن بکند، سوالی است که باید مسئولان این خبرگزاری به آن پاسخ بدهند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.