1398-09-17 13:08
3116
1
66566
دبیر ستاد انتخابات استان گلستان:

تبلیغات زودهنگام داوطلبان ممنوع است/ تشریح ممنوعیت های تبلیغاتی داوطلبان مجلس

ملک حسینی گفت: به موجب قانون از زمان ثبت نام داوطلب تا هنگام شروع تبلیغات رسمی، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان نامزد نمایندگی مجلس ممنوع است.

به گزارش گلستان ما، «حمیدرضا ملک حسینی» امروز(یکشنبه ۱۷ آذر) در جمع خبرنگاران در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبان اظهار کرد: به موجب قانون از زمان ثبت نام داوطلب تا هنگام شروع تبلیغات رسمی، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان داوطلب نمایندگی مجلس ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی داوطلب نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رای آغاز می شود و در 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات این تبلیغات ممنوع می شود.

ملک حسینی بیان کرد: نصب هر گونه آثار تبلیغاتی به صورت پلاکارد، پوستر و دیوارنویسی، راه اندازی کاروان تبلیغاتی و استفاده از بلندگو سیار در خارج ازمحل سخنرانی اعلام نظر شخصیت ها با ذکر عنوان و مسئولیت برای داوطلبان ممنوع است.

وی تاکید کرد: هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما و نیز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان متذکر شد: فعالیت رسمی کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات شهرداری ها و ادارات، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت‌ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و سایر امکانات مذبور ممنوع است.

ملک حسینی با بیان اینکه تبلیغ شورای نگهبان، رئیس جمهور، فرمانداران و اعضای هیت اجرایی انتخابات و دستگاه های نظارتی لحن و علیه کاندیداها ممنوع است، متذکر شد: الصاق پوستر در علائم راهنمایی رانندگی و الصاق پوستر و آگاهی بر شرکت واحد و الصاق اعلامیه بر صندوق پست و پست های برق و تلفن نیز از سوی داوطلبان ممنوع است.

وی متذکر شد: دایر کردن بیش از یک ستاد انتخاباتی در شهرها و شهرستان ها و تشکیل ستاد انتخاباتی بدون نشانی و یا عدم معرفی مسئول آن به فرمانداری نیز ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان به تخلف درج مطالب داوطلبان در نشریات و خبرگزاری ها نیز اشاره کرد و گفت: درج مطالب بدون وجود مستند بر لحن و علیه داوطلبان مجلس نیز در رسانه ها و خبرگزاری ها به استناد به قانون ممنوع و جرم است.

ملک حسینی متذکر شد: هیئت اجرایی انتخابات ۵ روز پس از ثبت نام فرد باید جواب استعلام چهارگانه را ارائه کنند و آخرین مهلت نتایج در منابع چهارگانه ۲۱ آذر است.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی این استعلام ها بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی شکل می گیرد که ۱۰ روز طول می کشد و از ۱۷ آذر تا ۲۶ آذر این مهم رقم خواهد خورد و پس از آن ابلاغ صلاحیت ها از سوی فرمانداری ها انجام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: اگر کسی رد صلاحیت شده باشد به موجب قانون می تواند شکایت داشته باشد که ۴ روز برای آن در هیئت نظارت وقت در نظر گرفته شده و بررسی این اعتراضات در هیئت نظارت در مدت ۲۰ روز  انجام خواهد شد.

پایان پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.