1401-11-03 21:30
356
0
83130
رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

ایجاد سازوکار ثبت دادخواست علیه آمریکا در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از ایجاد سازوکار ثبت دادخواست علیه آمریکا در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ حیدر آسیابی، امروز در حاشیه پیش نشست پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق‌بشر آمریکایی از دیگاه مقام معظم رهبری با موضوع اقدامات قوه‌قضاییه در دادگستری استان، گفت: متقاضیان می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست خود را ثبت کنند.

آسیابی ادامه داد: دادخواست‌ها پس از ثبت، برای رسیدگی به شعبه متمرکز تهران، ارجاع می‌شود.

وی افزود: قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران هم از نظر ماهوی و هم شِکلی، واجد ظرفیت‌های لازم در حوزه تضمین حقوق شهروندی و رعایت موازین حقوق شهروندی است.

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: در قانون آیین دادرسی کیفری جمهوری اسلامی، موازین حقوق شهروندی به ویژه در مورد متهمین به نحو جامع گنجانده شده و یک قانون شهروندمدار و یکی از مترقی‌ترین قوانین دادرسی در دنیا است.

آسیابی با تبیین قدمت موازین حقوق بشری در اسلام، گفت: اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، ادعا‌های کذب این کشور‌ها نسبت به موازین حقوق بشری را اثبات کرد.

وی تاکید کرد: سپاه نهادی رسمی در کشور است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نیرو‌های مسلح کشور به شمار می‌آید که در برقراری امنیت کشور و امنیت پایدار کشور‌های منطقه از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی، همیشه نقش‌آفرین و اثرگذار بوده است و با توجه به این که مصوبه پارلمان اروپا از مبانی حقوقی برخوردار نیست و مغایر مقررات بین‌المللی است، بعید به نظر می‌رسد در سطح جامعه بین المللی جایگاهی پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.