1402-05-14 22:49
276
0
85968
خلیج فارس جای جولان آمریکایی‌ها نیست؛

اولین واکنش عملی تهران به اقدام بی‌سابقه واشنگتن در خلیج فارس

در واکنش به اقدام احتمالی واشنگتن برای تجهیز کشتی‌های تجاری در خلیج فارس، ایران نیروی دریایی سپاه را به پهپادهایی با برد 1000 کیلومتر مجهز کرد.

به گزارش گلستان ما؛ رسانه‌های رسمی در روز شنبه گزارش دادند که ایران نیروی دریایی سپاه پاسداران را به پهپادها و موشک‌های با برد 1000 کیلومتری مجهز کرده است، چرا که ایالات متحده به دنبال آن است که برای کشتی‌های تجاری که از تنگه هرمز خلیج فارس عبور می‌کنند، محافظان نظامی اختصاص دهد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، انواع پهپادها و چند صد موشک کروز و بالستیک با برد 300 تا 1000 کیلومتر از جمله سامانه‌ها و تجهیزاتی است که امروز به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه افزوده شده است.

به نوشته رویترز، اواخر هفته گذشته، واشنگتن اعلام کرد که به دنبال توقیف اخیر چند کشتی تجاری در خلیج فارس،  ممکن است به زودی ملوانان و تفنگداران دریایی مسلح را در کشتی‌های تجاری در منطقه مستقر کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس که برای اولین بار این خبر را منتشر کرده بود، آن را اقدامی بی‌سابقه از سوی ایالات متحده توصیف کرده بود.

ماه گذشته نیز این کشور اعلام کرد که جت‌های جنگنده اف-35 و اف-16 جدیدی را به همراه یک کشتی جنگی به خاورمیانه به منظور نظارت بر آبراه‌ها ارسال خواهد کرد. حدود یک پنجم نفت خام جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند.

این در حالی است که تهران پیش از این اعلام کرده کشتی‌های توقیف شده مرتکب تخلفات کشتیرانی شده‌اند. با این وجود، برخی از آن‌ها تنها پس از رهایی کشتی‌های ایرانی توقیف شده توسط کشورهای خارجی آزاد شده‌اند.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با صداوسیما اعلام کرده که موشک‌های جدید دقت بهتری داشته و برد بیش‌تری دارند. موشک‌های کروز از این قابلیت برخوردارند که چندین هدف را به طور هم‌زمان مورد حمله قرار دهند و پس از شلیک، فرمان‌ها را می‌توان تغییر داد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.