1401-08-06 12:48
815
0
82019
خطیب نماز جمعه کردکوی:

امام حسین(ع) پرچمدار آزادی‌خواهی است/ ملت ایران از این فتنه سربلند خارج می‌شود

خطیب نماز جمعه کردکوی گفت: امام حسین (ع) با شعار هیئات منه الذله پرچمدار آزادی است ولی آشوبگران با شعار آزادی به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام سعید شهواری  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کردکوی اظهار کرد: اگر انسان می‌خواهد به رشد و تکامل برسد باید سه مولفه تربیت، امنیت و آزادی را در اختیار داشته باشد.

خطیب نماز جمعه کردکوی ادامه داد: معنی آزادی این است که جلوی راه انسان گرفته نشود و انسان بتواند آزادانه به مقصد و غایت خود برسد و بتواند به رشد و تکامل حقیقی دست پیدا کند.

شهواری بیان کرد: هر موجود زنده که می‌خواهد راه تکامل را طی کند آزادی است و نبودن آزادی یعنی مانع برای رسیدن به هدف و انسان‌های آزاد انسان‌هایی هستند که با موانعی که در برابر رشد و تکامل آن به وجود آمده مقابله می‌کنیم.

وی افزود: بین آزادی از دیدگاه اسلامی و دینی با آزادی فرهنگ غربی و ضد دینی و مکتب‌های دست ساز انسان فاصله زیادی است و غرب آزادی را ولنگاری فرهنگی می‌بیند و این در حالی است که اسلام از آزادی برای رسیدن به رشد و تعالی انسان یاد می‌کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: انسان یک موجود خاصی است که علاوه بر زندگی فردی زندگی اجتماعی نیز دارد  و لذا اهل تعاون و همکاری است و تفاوت انسان با دو موجود زنده دیگر در این مسئله است.

شهواری افزود: آزادی به دو دسته اجتماعی و معنوی  تقسیم شده است و بشر باید بتواند در اجتماع از سوی انسان‌های دیگر مانع نداشته باشد و انسان استعمار نشود و روح و اندیشه خود را بتواند برای رسیدن به تعالی به کار ببرد و یکی از گرفتاری‌های مهم بشر همین مسئله آزادی اجتماعی  است.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که شاهان و حاکم در دنیا فرمانروایی می‌کردند انسان‌های دیگر را محبوس می کردند و از دست رنج دیگران استفاده می‌کردند و آنها را استثمار می‌کردند و در گوشه و گوشه دنیا این مسئله را از سوی دنیای استکبار می‌بینیم و در یمن، فلسطین، غزه، افغانستان و غیره می‌بینیم این مسئله را شاهد هستیم و البته شیوع استعمارگری و استثمار تغییر کرده و از طریق نظام‌های دست نشانده مثل حقوق بشر این کار را انجام می‌دهیم.

خطیب نماز جمعه کردکوی یادآو شد: انبیاء  به دنبال این بودند که انسان را از بندگی دیگران نجات دهند و در اسلام نیز تاکید شده است که همه زی پرچم الهی جمع شویم و برای خدا شریک نگیریم.

شهواری به حادثه تروریستی شاه چراغ اشاره کرد و گفت: در این حرم مطهر اتفاق تروریستی رقم خورد که جمعی از هم وطنان ما به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

وی بیان کرد: امروز بیش از هر روز دیگر وظیفه داریم که از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور حمایت کنیم نمی‌شود پلیس را خلع سلاح کرد و از او امنیت خواست قطعا بار دیگر مردم ایران از این فتنه سربلند بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.