1399-03-05 12:54
2053
0
68768
به قلم مدیر مسئول:

الزامات مجلس قوی

مجلس جدید باید با همکاری دولت و دستگاه قضا امورات را به سرانجام برساند و به تنهایی قادر نخواهد بود به اصلاح قوانین و امور بپردازد ، در مواجهه با قوه مجریه مجلس نقش مشورتی و نظارتی داشته و به هیچ عنوان نمی توان این نقش را نادیده گرفت.

به گزارش گلستان ما، جواد عموزاد کارشناس ارشد علوم سیاسی مسئول کمیته رسانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان در یادداشت جدید خود نوشت: مجلس یازدهم روز چهارشنبه با پیام رهبر معظم انقلاب شروع بکار خواهد کرد ، مجلسی که امید آخر مردم رنج کشیده و خاک خورده نظام جمهوری اسلامی است و عملکرد این می تواند مبنای قضاوت‌های مختلف در خصوص نظام باشد.

از این جهت حساسیت بالایی روی مجلس یازدهم وجود دارد چون چهره های انقلابی و شخصیت های باروت خورده نظام بر کرسی های آن تکیه زده اند که شعارشان خدمت به مردم مستضعف و جبران عقب ماندگی های مناطق محروم ، رفع فساد و تبعیض ها و‌کاهش فاصله طبقاتی است.

این مجلس باید با همکاری دولت و دستگاه قضا امورات را به سرانجام برساند و به تنهایی قادر نخواهد بود به اصلاح قوانین و امور بپردازد ، در مواجهه با قوه مجریه مجلس نقش مشورتی و نظارتی داشته و به هیچ عنوان نمی توان این نقش را نادیده گرفت.

قلم هایی که سعی دارند نقش نمایندگان را به استنادات برخی قوانین تنزل دهند باید بدانند که مردم در دوم اسفندماه ۹۸ به تغییر رای دادند و باید این تغییر در متن جامعه خصوصا دولت مردان بوضوح دیده شود.

قرار باشد مدار بر همان رویه قبلی بچرخد پس جواب مردم را چه کسی خواهد داد ؟ مردم رای دادند تا معیشت و اقتصاد خانوادگی شأن تغییر کند؛ آیا نمایندگان وکیل مردم نیستند که از جانب آنها در مسایل مختلف مشورت داده یا نظارت کنند و به دولتمردان افراد صالح و مقبول و خادم ملت را معرفی نمایند و مدیران تنبل و بی خاصیت را از دور خارج سازند.

اگر بخواهیم همین نقش را هم از نمایندگان بگیریم دیگر چه خاصیتی می ماند و با این کار دست مدیران و دولتمردان را باز گذاشته ایم تا هر کاری دلشان می خواهند بکنند که نمونه اش را سالهای اخیر در قضایایی چون بنزین سه هزار تومانی دیده ایم. 

آنچه ناپسند و مذموم است تلاش برای رسیدن به نفع شخصی و بکارگیری اقوام و آشنایان است و‌رسانه ها موظف به رصد آن هستند ، وگرنه نماینده وظیفه دارد بخاطر صلاح مردم و منفعت عمومی در اقدامات ناصحیح دولتمردان و حتی قوه قضاییه دخالت کند و از این جهت است که امام خمینی(ره) فرموده اند : مجلس در راس امور است .

متاسفانه نگاه های تنگ نظرانه نباید موجب محدودیت وظایف مجلس شود و خدای نکرده مثل مجلس دهم مجلس یک نفره داشته باشیم که هر طرحی که دلش  خواست را به صحن بیاورد و هر چه نمیخواست بایگانی می شد.

ان شاالله با تزریق هوای تازه به مجلس یازدهم از یک دوران بیهوده و کم اثر عبور کرده و به دوران طلایی خدمت می رسیم و همه باید در این راه پشت نمایندگان استان گلستان آقایان نوروزی ، منتظری ، شادمهر ، سنگدوینی ، آریان پور و کوهساری بایستیم و به آنها کمک کنیم.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.