1399-12-09 20:30
1017
0
73449
گزارش دوم سفر یکروزه معاون اول رئیس جمهور به گلستان؛

دلایل برکناری مناف هاشمی از زبان جهانگیری بعد از یکسال تا تلاش دولت برای رفع تحریم ها

جهانگیری در جلسات اقتصاد مقاومتی استان گلستان و نشست با نخبگان شرکت کرد و بعد از یکسال از دلایل برکناری سید مناف هاشمیدر سیل 1398 گفت.

به گزارش گلستان ما؛ در ادامه سفر یکروزه معاون اول رئیس جمهوربه گلستان عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس، ٢۶ هکتار از گلخانه های استان به صورت متمرکز افتتاح و عملیات اجرایی ۵٠ هزار هکتار زهکشی جدید اراضی استان آغاز شد.

این گلخانه ها به تعداد ۴۵ واحد با اعتبار ١٨٢٠ میلیارد ریال و پیش بینی ٧٨٠٠ تن تولید مورد افتتاح قرار گرفت.

با افتتاح این گلخانه ها برای ٧٨٠ نفر فرصت شغلی جدید فراهم و ۴۵ خانوار از نعمت آن بهره مند شدند.

در اين مراسم، عملیات اجرایی فاز دوم طرح بزرگ زهکشی ۲٨۰ هزار هکتاری اراضی استان در سطح ۵۰ هزار هکتار با اعتبار  ۶۵۰۰ میلیارد ریال با بیش از ۱۰هزار بهره بردار شروع شد.

در مراسم افتتاحیه در محل پروژه ها، مهندس اکبری معاون وزیر جهادکشاورزی در امور آب و خاک و دکتر مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان حضور داشتند.

 تلاش ما تسریع در رفع تحریم هاست/مهمترین رسالت مدیران استان اقدام در مسیر توسعه است

جهانگری سپس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور سلامی وزیر راه و شهرسازی، شریعتمداری وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی، حق شناس استاندار گلستان و دیگر مدیران ارشد کشوری و استانی در گلستان اظهار کرد: مردم فشارهای زیادی را تحمل کنند اما با راهبردهای مقام معظم رهبری و مقاومت مردم تحریم‌ها را کم اثر کردیم.

وی افزود: کشور با تحریم‌های ظالمانه طی سه سال گذشته روبرو برود که بخش‌های اصلی کشور تحت فشار قرار داشت.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: تحریم‌ها بر ‌توسعه کشور تاثیر گذاشت و هنوز به معنی واقعی توسعه از دست کشور خارج نشده و هنوز آنگونه که انتظار است بخش خصوصی در عرصه وجود ندارد.

وی بیان کرد: من از علاقمندان به کشور و تحلیلگران دلسوز تقاضا دارم با مردم صادقانه رفتار‌ کنیم.

جهانگیری گفت: ما در تلاش هستیم حتی یک روز زودتر تحریم‌ها علیه مردم ایران از بین برود و شرایط کشور به شرایط بهتری برسد

وی بیان کرد: دشمن می‌خواست در سال ۱۳۹۷ مردم ایران جشن پیروزی انقلاب اسلامی را نبیند اما به کوری چشم دشمنان تا به اینجا کشور را به پیشرفت رسانده‌ایم.

جهانگیری افزود: هر چند زندگی مردم به صورت جدی آسیب دیده و تحت فشارهای زندگی و اقتصادی قرار‌ گرفتند اما با بزرگواری این مشکلات را تحمل کردند و امروز سرفراز هستند.

وی اذعان کرد: ما در تلاش هستیم حتی یک روز زودتر تحریم‌ها علیه مردم ایران از بین برود و شرایط کشور به شرایط بهتری برسد.

جهانگیری تاکید کرد: ما مسوولیت قبول کردیم که در مقابل مشکلات بتوانیم تدبیر درست کنیم.

وی یادآورشد:  برخی فکر می‌کردند برای اینکه بتوانیم پروتکل الحاقی را اجرایی کنیم جوری رفتار می‌کنیم که اسراییلی‌ها و دشمنان علیه کشور عمل کنند اما طبق قانون عمل کردیم و کاری کردیم همه برای ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی خودم این است به فضل الهی در حال رسیدن به نقاط خوبی هستیم که بتوانیم فشار تحریم‌ها را از دوش مردم برداریم ما همان مدیرانی هستیم که توانستیم تحریم‌ها را کم‌اثر و برخی اوقات بی‌اثر کنیم.

وی تصریح کرد: ما شرایط کشور را به گونه‌ای اداره کردیم که درآمد نفتی کشور نه سالانه ۱۱۹ میلیارد دلار که در برخی سالها یک رقمی‌ بوده است اما در کشور‌ که می‌گردید داروی مورد نیاز مردم و تجهیزات پزشکی مردم به خوبی تامین شده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: طرح ۲۸۰ هکتاری زهکشی اراضی در‌گلستان در همین دوره اجرا شد و این نشان از عزم دولت در حل مشکلات است.

وی بیان کرد: روزهای اول کرونا ماسک از اروپا خریداری کردیم اما اجازه ندادند ماسک به کشور وارد شوند و با سرعت به سمتی پیش رفتیم که اعلام کردیم ماسک به دنیا صادر می‌کنیم.

جهانگیری ابراز کرد: به زودی واکسن‌خای داخلی به نتیجه خواهد رسید و‌ از سوی دیگر تلاش کردیم واکسن‌های معتبر‌ را به کشور وارد کنیم و امروز هم وزارت بهداشت‌ واکسینه کردن سالمندان را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: استان گلستان استان پر‌ پتانسیلی است و مردم بسیار خوبی دارد و این زندگی مسالمت‌آمیز مردم استان با وجود اقوام و مذاهب مختلف جزء یکی از نعمت‌های بزرگ حاکم در استان است.

جهانگیری  با بیان اینکه راه‌آهن اینجه‌برون زمانی که افتتاح شد یکی از محوری‌ترین راه‌آهن‌های منطقه و‌ حتی دنیا شد، تاکید کرد:ما برای توسعه سریع و استفاده بهینه منطقه پیشنهاد منطقه آزاد را مطرح کردیم و لایحه آن را به مجلس فرستادیم و به شورای نگهبان و مجلس تشخیص مصلحت رفت و دست به سینه نشسته‌ایم که ببینیم چه تصمیمی برای اجرای این موضوع گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد:  برنامه هفت ساله احیاء تالاب‌ها برای خلیج گرگان باید اجرایی شود و در آن برنامه همه دستورات و وظیفه‌مندی‌ها دیده شده است و خلیج گرگان و میانکاله جزء تالاب‌هایی است که برای حیات کشور اهمیت دارد.

معاون اول رئیس جمهمور گفت: اینکه بتوانیم چوب از دیگر‌ کشورها وارد کنیم و در‌ استان گلستان آن را به تولیدات با اشتغال بالا تبدیل کنیم اقدام بزرگ و مهمی است که باید انجام شود.

  فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده است/ گلستان از استعدادها ممتاز دارد و نیروهای کارآمد برخوردار است

اسحاق جهانگیری سپس در نشست با فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نخبگان و جوانان استان گلستان با حضور وزاری همراه و جمعی از مسئولان شرکت کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه گفت: به اذعان آمریکایی ها و تمام دشمنان ایران اسلامی ، فشارهای حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده است اما برخی از دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی به دنبال بزرگ نشان دادن مشکلات و کوچک شمردن دستاورهای نظام هستند.

وی افزود:  گلستان استعدادها و ظرفیت های ممتازی دارد و از نیروهای کارآمد و زبده ای برخوردار است و همچنین سابقه فرهنگی و تمدنی استان در کنار جاذبه های طبیعی آن شاخص است.

جهانگیری تصریح کرد: با وجود همه محدودیت ها باید به آینده امیدوار بود و همیشه کشوری پیشرو است که متکی به سرمایه های انسانی باشد و امید به آنیده را به عنوان محرکی جدی مورد توجه قرار دهد.

وی اذعان کرد:  در ‌تاریخ زمانی که ابرهای سیاسی کنار برود کارستان کار مردم ایران در مقاومت برابر توطئه‌های دشمنان را بهتر نمایان خواهد کرد.

جهانگیری یادآورشد: ما قطعا قادر به حل مشکلات هسته‌ای کشور هستیم و‌ امروز که یک برجامی وجود دارد که آمریکایی‌ها و اروپایی ها و حتی در داخل کشور تاکید می‌کنند به برجام برگردیم به طور قد مشکلات قابل حل است.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت مسیر پیشرفت کشور اگر بیشتر از دولت‌های قبل نبوده کمتر هم نبوده است، گفت:این جفا به دولت است که بگویند در این دولت می‌توانستیم کاری انجام دهیم و نداده‌ایم.

جهانگیری ادامه داد: ما نیازمند ترمیم سرمایه‌های اجتماعی کشور هستیم و در این عرصه حضور نخبگان بسیار تاثیرگذار است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار مهم است و مشارکت حداکثری در این راه نقش راهبردی و تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: انتخاب رئیس جمهور انتخاب فردی است که کشور را در سطح منطقه مدیریت می‌کند و این بسیار مهم است.

جهانگیری بیان کرد: در انتخابات پرشور است که ایران ملکی متعلق به همه ملت ایران خواهد شد و انتخابات ریاست جمهوری یک صحنه واقعی از گفت‌وگوی ملی است.

معاون اول رئیس جمهور اذعان کرد: انتخابات ریاست جمهوری کم‌هزینه‌ترین راه برای افزایش سرمایه اجتماعی و کم‌هزینه‌ترین راه برای دفع توطئه دشمنان است.

دلایل برکناری سید مناف هاشمی از زبان جهانگیری بعد از یک سال

وی در این جلسه به دلایل برکناری استاندار سابق گلستان در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: حضور در گلستان در حادثه سیل سال ۹۸ جزو افتخارات مدیریتی بنده بوده و زمانی که موضوع و مشکل مردم مطرح باشد، نباید در تصمیم گیری ها مراعات رفاقت را کرد.

وی افزود: من با ایشان رفاقت هم دارم اما  استاندار سابق گلستان برای سمت ریاست سازمان مالیاتی هم کاندیدا یود و  گفتگویی پنج روز قبل از سیل، بین بنده و آقایان مناف هاشمی و دژپسند برای ریاست امور مالیاتی اتفاق افتاده بود و بنده اعلام کردم تا ۱۵ فروردین اجازه نمی‌دهم زمانی که سفرهای نوروزی در اوج باشد، استانی بدون استاندار باقی بماند.

جهانگیری ادامه داد: ایشان تماس گرفته و بر این موضوع تاکید شد و بنده به ایشان اعلام کردم حتماً تا ۱۵ فروردین باید در گرگان مستقر باشید و فکر هم نمی کردیم که سیل اتفاق بیفتد.

وی اذعان کرد: خلاف همه قول و وعده ها اتفاق افتاده زمانی که به گلستان آمدم، ایشان در استان نبودند و شرایط بدون استاندار قابل قبول نبود.

جهانگیری تصریح کرد: معتقدم  زمانی که مدیری مسئولیتی را می پذیرد باید خودش را وقف مردم کند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد مدیر ممکن است به سفری برود و اتفاق بیفتد و این قابل قبول است ولی زمانی که مدیر ببیند اتفاقی افتاده و به سفر برود شایستگی ندارد. برخی از دوستان هم  این اتفاق را اشتباه تفسیر کرده و نباید در مورد مسائل مردم کوتاه آمد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.