1398-07-22 13:16
1082
0
65883
رئیس کل دادگستری گلستان:

اجرای طرح « همیار قانون» در گلستان/دانش‌آموزان سفیران قانون می‌شوند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح همیار قانون در استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش گلستان ما، هادی هاشمیان عصر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران ظهر کرد: طرح همیار قانون با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین و تکالیف حقوقی  در گلستان اجرا می شود.

وی افزود: 40 معلم و مربی پیش دبستانی و مهدکودک در این طرح آموزش دیدند و قرار است طرح همیار قانون از اول آبان در مدارس و مهدکودک‌های گرگان آغاز شود.

رئیس کل دادگستری گلستان تصرریح کرد: در قالب این طرح  مربیان و  معلمان، قوانین را برای مهدکودکی‌ها و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به صورت شعر، ادبیات داستانی و نمایشی آموزش می‌دهند. در مقاطع متوسطه نیز دانش‌آموزان متناسب با پایه تحصیلی و نیازشان، قوانین و تکالیف حقوقی را می‌آموزند و آن را با دوستان و خانواده‌هایشان به اشتراک می‌گذارند.

وی  با بیان این که مسئولیت مدنی در قانون مشخص است و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌ها همه ملزم به رعایت قوانین هستیم،  بیان کرد: آموزش قانون به شهروندان برای ما یک تکلیف بوده و در این بین آموزش از سنین پایین برای دانش‌آموزان مؤثر است.

هاشمیان گفت: برای اجرای این طرح کارگروهی بین دادگستری، استانداری، آموزش‌ و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج حقوقدانان استان تشکیل و پس از چند ماه کار کارشناسی اجرای آزمایشی این طرح در گرگان در دستور کار قرار گرفت و به تدریج در سراسر استان فراگیر می‌شود.

وی به اجرای طرح موفق همیار پلیس در مدارس اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان علاوه بر این که فعالیت‎های اجتماعی را دنبال می‎کنند، انضباط ، قانون و حقوق خود را می‌آموزند و به خانواده‌های خود نیز منتقل می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در خاتمه گفت: اجرای این طرح به کاهش خشونت، سرقت و سایر آسیب‌های اجتماعی در مدارس کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.