1399-09-20 11:41
848
0
71998
امام جمعه مینودشت:

آیت الله محمد یزدی خدمات گرانبهایی برای نظام و انقلاب انجام داد

حجت الاسلام رضا کشیری گفت: آیت الله محمد یزدی چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی آن، خدمات ارزنده ای برای این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام رضا کشیری، امام جمعه شهرستان مینودشت در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمد یزدی، اظهار داشت: این مجاهد انقلابی در زمان امام راحل و با مبارزه با رژیم طاغوت شاهنشاهی متحمل سختی ها و تبعید های زیادی شد و مسلما این اقدامات وی بخشی از تاریخ انقلاب را تشکیل می‏ دهد.

وی افزود: در زمان امام راحل نیز، وی با ورود به حوزه علمیه قم، مبارزه و درس را با هم شروع کرد و با شرکت در درس امام خمینی(ره) و جلساتی عمومی و خصوصی ایشان، توانایی و عزم خود را برای پی‏گیری جریانهای سیاسی و پیروی از خط مشی امام(ره) اعلام کرد.

امام جمعه شهرستان مینودشت تصریح کرد: پس از انقلاب و در زمان فتنه ۸۸ نیز شاهد واکنش ها و مواضع صریح این عالم بودیم تا جایی که درست در همان زمان که طرح کمیته صیانت از آرا از سوی ضد انقلاب خارجی و هواداران موسوی و کروبی با هدف خدشه در سلامت انتخابات مطرح شد، پیشنهاد ایجاد نهاد موازی برای نظارت بر انتخابات را خلاف قانون و عقل دانست و اظهار داشت: انجام این کار، خلاف شرع و قانون و در حقیقت یک خلاف عقل است.

حجت الاسلام کشیری با بیان اینکه آیت الله محمد یزدی از مقام معظم رهبری نیز در صحنه های مختلف حمایت های قاطعی کرد؛ گفت: در سال ۸۸، وقتی وی می‌گوید: ولایت فصل‌‌الخطاب است و هرگاه نظرات ما همخوانی نداشت، ولایت راهگشای ما بود؛ این نشان از قاطعیت و ارادت وی به مقام معظم رهبری و مهر تایید وی بر ایشان است.

امام جمعه شهرستان مینودشت گفت: این عالم مجاهد در حوزه های علمی و فرهنگی نیز فعالیت های گسترده ای داشته که بخشی از این تلاشها در قالب سخنرانی‌ها و تدریس‌ها تبلور یافته است که اغلب، اساسی‏ ترین مباحث اسلام و تشیع در آن مورد مداقه قرار گرفته است و تا هم اکنون نیز ادامه دارد. بخش دیگر آن نیز در قالب مقالات و کتب مفیدی است که جوانان و طالبان علم را از معارف والای مکتب تشیع بهره‏ مند می‏ سازد و کتاب «گمشده شما» از آثار وی است.

وی در پایان گفت: مجاهدتهای ایشان در خدمت امام راحل از آغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی با صراحت لهجه و شجاعت خاص مورد توجه همگان بود و بعد انقلاب نیز با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیتهای خطیر از جمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان وغیره با همان مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به نظام و کشور کرد و آن عالم بزرگوار سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزهای علمیه و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سپری کرد.

عاش سعیدا و مات سعیدا.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.