1399-08-29 07:27
766
0
71643
حق شناس تشریح کرد؛

آخرین وضعیت محدودیت های شدید کرونایی ابتدای آذر در گلستان

استاندار گلستان گفت: فعالیت تمام گروه های کاری بجز موارد ضروری و مشاغلی که مایحتاج روزمره مردم را ارایه می دهند از ابتدای آذر در شهرهای قرمز تعطیل است.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق شناس با تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در گلستان اظهار کرد: هنوز کل استان به وضعیت قرمز نرسیده و چهار شهر گرگان، آق قلا، ترکمن ، کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و باقی ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند اما رعایت همگانی الزامی است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذر ماه در شهرهای قرمز خودروها با پلاک بومی حق خروج از شهر را ندارند.

استاندار گلستان با بیان اینکه وسایل نقلیه حق ورود و عبور از شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند، تصریح کرد:  در صورت عدم رعایت قوانین عبور و مرود توسط خودروها ، جریمه یک میلیون تومانی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت حضور کارمندان در دستگاه های اجرایی بیان کرد:در شهرهای زرد حضور دو سوم، در شهر های نارنجی حضور نیمی از کارمندان و در شهرهای قرمز حضور یک سوم کارمندان ضروری است و باقی نیروها می توانند از طریق دورکاری فعالیت های خود را ادامه دهند و البته در دورکاری اولویت با بانوان باردار، دارای کودکان شیرخوار و کارمندان دارای بیماری زمینه ای است.

حق شناس ادامه داد:همه باید به معنای واقعی دستورالعمل های بهداشتی و محدویت ها را رعایت کنند و اگر چنانچه هر فرد یا مردم هر محله و هر شهری همراهی لازم را نداشته باشند، زحمات دیگران به هدر خواهد رفت.

استاندار گلستان گفت: طرح خانواده محوری، محله محوری و شهر محوری با مرکزیت 44 پایگاه سلامت در سطح استان و با همکاری پایگاه های بسیج به گونه ای که هر 2 یا 3 پایگاه بسیج درکنار یک پایگاه سلامت خواهند بود در راستای کنترل هرچه بیشتر و همزمان با سراسر کشور از یکم آذر اجرایی خواهد شد.

حق شناس ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر استان به لحاظ سخت افزاری مشکلی ندارد و تعداد بیماران استان نیز زیر 500 نفر است که البته در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این رقم افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: عدم همراهی مردم در طرح محله محوری موجب هدر رفتن زحمات سایر زحمت کشان می شود.

استاندار گلستان ضمن تقدیر از تمامی کسبه در رعایت محدودیت فعالیت ها خاطر نشان کرد: از ابتدای آذر ماه فعالیت تمام گروه های شغلی بغیر از گروه شغلی یک حداقل به مدت 2 هفته تعطیل است و تنها فعالیت گروه کاری یک در هر ساعتی بلامانع خواهد بود.

حق شناس اذعان کرد: با همراهی مردم طی 2 هفته آینده میزان شیوع در سطح استان و کشور کاهش یابد

تاکید کرد: فعالیت های حضوری مدارس، دانشگاه ها و مساجد در این مدت تعطیل و تجمعات برگزار نخواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر شهرستان رامیان در وضعیت زرد، شهرستان های گرگان، ترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز و باقی 9 شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.