1394-04-26 04:04
1867
0
17684
جوابیه اداره بهزیستی رامیان در پی انتشار یک مطلب؛

خانواده دختر معلول رامیانی از امکانات بهزیستی استفاده نمی‌کند / آنها از وضعیت جسمی فرزندشان سوء استفاده می‌کنند

اداره بهزیستی شهرستان رامیان اعلام کرد: خانواده فرد مذکور از امکاناتی که بهزیستی در اختیار آنها قرارداده استفاده نمی کند و از وضعیت جسمی فرزند خود در جهت جذب کمکهای مالی استفاده می نماید.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان ، چند روز پیش گزارشی با تیتر "سخت ترین تابستان برای "حبیبه" دختر معلول رامیانی + تصاویر" در این پایگاه خبری منتشر شده بود که در آن به موضوع معلولیت دختر رامیانی و مشکلات مربوط به وی پرداخته شده بود. در این گزارش خانواده وی مدعی شده بودند که بهزیستی امکاناتی در اختیار آنها قرار نمی دهد و مستمری آنها را قطع کرده است همچنین در این گزارش شکوه های دیگری نیز مطرح شده بود.

در پاسخ به این گزارش اداره بهزیستی شهرستان رامیان جوابیه ای را به شرح ذیل صادر کرده است؛

مدیریت محترم سایت خبری گل رامیان

باسلام،

احتراما در پاسخ به گزارش مندرج در آن سایت تحت عنوان (سخت ترین تابستان برای "حبیبه" دختر معلول رامیانی) منتشره در مورخ 24/4/94 موارد ذیل به استحضار میرسد.

خواهشمند است مطابق ماده 23 فصل ششم قانون مطبوعات در همان صفحه و به همان شکل منتشر گردد.

مددجو نامبرده از سال 82 به دلیل معلولیت ذهنی خفیف تحت پوشش بوده، لیکن به دلیل ابتلاء به نوعی بیماری پیش رونده جسمانی(نرمی استخوان) که باعث افزایش معلولیت به مرور زمان میباشد، دچار معلولیت جسمی نیز گردیده است. قابل ذکر است بعد از ابتلا به این نوع از معلولیت طبق نظر کمیسیون تعیین معلولیت و برابر آیین نامه های این سازمان از سال 90 مستمری بگیر این اداره شد.

با عنایت به وضعیت اقتصادی خانواده و مشکلات ناشی از آن با همکاری و مساعدت مدیر کل محترم سرکار خانم رحمانی و فرماندار وقت رامیان جلسه ای به منظور رفع مشکلات این توانخواه برگزار گردید که ماحصل آن ساخت واحد مسکونی در محل ساختمان قدیم منزل ایشان با همکاری اداره بهزیستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیرین معرفی شده بهزیستی گردید.

سازمان بهزیستی در این زمینه ساخت این مسکن، مبلغ 40,000,000ریال از محل اعتبارات مددجویی طرح نهضت مسکن هزینه نمود و مابقی آن هم از طریق خیرین مسکن ساز و مساعدت های فرمانده محترم وقت سپاه تکمیل و به خانواده تحویل داده شد.

به دلیل اینکه برابر دستورالعمل سازمان بهزیستی، می بایست هر دو سال یک بار ارزیابی جدید از نوع و شدت معلولیت هر پرونده به منظور تمدید مستمری وجود داشته باشد، خانواده توانخواه از شرکت در این نوع از کمیسیون به دلایلی سر باز زده، لیکن با همکاری کارشناسان اداره با خودروی این اداره و حضور مددکار مربوطه نامبرده به کمیسیون اعزام گردیده و تاکنون هم مستمری وی قطع نگردیده است. لیکن به منظور ساماندهی بهتر کمکهای دریافتی و مدیریت هزینه کرد آن که مبالغ واریزی از طرف خیرین این اداره می بایست با نظر مددکار هزینه می شده، به همین دلیل تا مبلغ 40,000,000ریال حساب ایشان مسدود شده ولی امکان برداشت مستمری واریزی به صورت ماهیانه وجود داشته است.

شایان ذکر است که تاکنون چندین بار به خانوم غلامی خارج از چارچوب اداری ویلچر رایگان تحویل گردیده لیکن مشاهده می گردد در سطح شهر به منظور جریحه دار کردن احساسات عمومی از ویلچر جدید استفاده ننموده و با صندلی چرخدار قدیمی تردد نموده و خانواده از وضعیت جسمی فرزنده خود در جهت جذب کمکهای مالی(تکدی گری) استفاده می نماید.

این در حالیست که خانواده مددجو بجای مراجعه و طرح نیازمندی خود به مددکار مربوطه و اداره بهزیستی شهرستان، مستقیما به مقامات سیاسی- اداری مراجعه نموده و تذکرات و درخواستهای این اداره جهت مراجعه ایشان تحقق نیافته است.

علی بای
ریاست اداره بهزیستی شهرستان رامیان

JAVAB1

JAVAB2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.