1397-05-25 07:03
2497
0
56096
گزارش؛

جهادگران دانشجو آتش به اختیار را در روستای محروم رامیان معنا کردند/ کشکک چشم به راه مسئولین

مسئول اردوی جهادی دانشجویی در روستای کشکک اردوی جهادی را عشق و علاقه و پشتکار تعریف می‌کند و امیدوار است تا مسئولان به مناطق محروم نگاهی ویژه داشته باشند و از مسئولین شهرستان علی الخصوص فرماندار، امام جمعه و بخشدار مرکزی برای حضور به این روستا در طول این مدت حضورشان دعوت کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شهرستانهای رامیان و ازادشهر در یک گروه 21 نفره از 16 تا 28 مرداد در یک اردوی جهادی مهمان  روستای کشکک یکی از روستاهای محروم و دوردست بخش مرکزی شهرستان رامیان هستند.

حوالی ساعت 10 و نیم صبح است که به همراه  آقای سعیدی مسئول بسیج سازندگی شهرستان رامیان راهی روستای کشکک شدیم تا ضمن خداقوت به این جهادگران گزارشی از روند فعالیت آنان تهیه کنیم.

با عبور از پیچ و خم های کوهها وقتی به روستا رسیدیم، با بازی بچه ها در حیاط مدرسه مواجه شدیم و کانکس هایی که در کنار مدرسه این روستا قرار داشت  و روی پارچه این که از آن آویزان بود نوشته شده بود محل اسکان دانشجویان اردوی جهادی .

شادی در چهره های کودکان موج میزد و از حضور دانشجویان و برگزاری برنامه های متنوع آنان ابراز رضایتمندی می کردند.

kash1

kash2

kash3

زهرا محمد پور مسئول این دانشجویان در این اردو در نشستی صمیمی که در یکی از همین کانکس ا داشتیم از مشکلات این روستا گفت: این گروه به نام شهید خرازی که در گروههای آموزشی، فرهنگی، بهداشت و مطالبه گری فعالیت خود را شروع کرده است.

وی بدون هیچ مقدمه ای سر اصل مطلب رفت و ادامه داد: این روستا خانه عالم ندارد در صورتیکه دهیار و اعضای شورا می گویند زمین و نیروی کار داریم ولی مصالح نداریم.

محمدپور گفت: سم ازدواج در این روستا خیلی پایین است و برای دختران به 10 سال نمی رسد و اگر به بلوغ فکری برسند مشکلی نیست ولی در غیر ایتصورت نوعی آسیب است.

بچه های این روستا تا بیشتر از ششم ابتدایی نی توانند ادامه تحصیل بدهند و مجبور به ترک تحصیل می شوند چون برای ادامه تحصیل باید به شهر بروند و خانواده ها مخافت می کنند لذا حضور یک روحانی برای آگاه کردن خانواده ها و فرهنگ سازی بسیاری از موضوعات بسیار ضروری است.

این دانشجوی جهادگر از اهداف این اردو گفت: حل مشکلات مردم و اینکه مطالبه گری را خود مردم روستا یاد بگیرند و خودشان پیگیر مشکلات شوند.

محمدپور در پایان از فعالیت های انجام شده می گوید: کلاس های بهداشت، نمددوزی، گلدوزی، سرود، احکام، قرآن، اخلاق، آرایشگری، نقاشی، خوشنویسی و دروس تقویتی ریاضی، زبان و عربی برگزار می شود.

وی دیدار و سرکشی از خانواده ها، عیادت از مریض و شرکت در مراسم ختم و برگزاری جشن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با مشارکت مردم را از دیگر فعالیت های انجام شده ذکر کرد.

وی اردوی جهادی را عشق و علاقه و پشتکار تعریف می‌کند و امیدوار است تا مسئولان به مناطق محروم نگاهی ویژه داشته باشند و وعده‌های خود را عملی کنند و از مسئولین شهرستان علی الخصوص فرماندار، امام جمعه و بخشدار مرکزی برای حضور به این روستا در طول این مدت حضورشان دعوت کردند.

برگزاری و حضور در اردوهای جهادی یکی از عوامل رشد و اعتلای جوانان دانشجو است که علاوه بر خدمت به محرومان می‌تواند کسب مهارت‌های اجتماعی و دانش‌افزایی را نیز به دنبال داشته باشد و, لبخند رضایت بر لبان مردم مناطق محروم بهترین پاداش برای دانشجویان جهادگر محسوب می شود.

kash4

kash5

kash6

kash7

kash8

kash9

kash10

kash11

kash12

kash13

kash14

kash15

kash16

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.