1394-05-06 14:12
1501
0
18174
مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان گلستان:

تاثیر فرهنگ در رشد افراد آینده ساز جامعه/ آمادگی راه اندازی کانون در مساجد شهرستان رامیان

مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان گلستان گفت: و افراد در بستر فرهنگی رشد و نمو می کنند و با جهت دهی فرهنگی، بسیاری از افراد آینده ساز جامعه را می توان از طریق رشد فرهنگ در جامعه پرورش داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، «مهدی بیکی» مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در نشست هم اندیشی تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان رامیان با اعلام آمادگی کامل برای تاسیس کانون در مساجد این شهرستان گفت: مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان برای راه اندازی هر کانون کمک می شود .

وی اظهار کرد: در این کانونها فعالیت های فرهنگی، هنری، مهارتی، اوقات فراغت و ورزشی برگزار می شود.

بیکی با اشاره به اینکه 23 کانون فعال در شهرستان رامیان وجود دارد، افزود: این شهرستان دارای کانون های بسیار خوب در زمینه های نماز و قرآن است.

وی با بیان اینکه تاکنون 550 کانون در جوار مساجد استان وجود دارد، بیا کرد: بر اساس قانون ششم توسعه، باید این تعداد به 650 کانون برسد و بر اساس افق چشم انداز 1404 کل مساجد استان باید دارای کانون شوند.

بیکی عنوان کرد: بحث فرهنگ یک مساله محسوس در جامعه بوده و افراد در بستر فرهنگی رشد و نمو می کنند و با جهت دهی فرهنگی، بسیاری از افراد آینده ساز جامعه را می توان از طریق رشد فرهنگ در جامعه پرورش داد.

مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان گلستان با اشاره به واژه مهندسی فرهنگ به معنی اندازه سنج فرهنگی، گفت : در مهندسی فرهنگی باید تخصص از قرآن داشت و هر انسان، یک سرمایه عظیمی برای کار فرهنگی است.

وی، فرهنگ را یکی از مقوله های محروم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ به تدریج حاصل می شود و عامی الوصول نیست و باید با تلاش در جامعه پیاده کرد.

درخواست امام جماعت و هیئت امنای مساجد، همراه با مهر و امضاء مبنی بر تاسیس کانون فرهنگی هنری و دریافت و تکمیل کاربرگ های تاسیس کانون از دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یا اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان از جمله شرایط تاسیس کانون فرهنگی هنری مساجد است.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.