1393-08-03 19:55
2987
0
4858

برگزاری گردهمایی عاشورائیان ویژه محرم در رامیان + تصاویر

گردهمایی عاشورائیان ویژه محرم با حضور رئیس تبلیغات اسلامی ، مسئولین هیئتهای مذهبی و مداحان شهرستان رامیان در محل مهدیه رامیان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، گردهمایی عاشورائیان ویژه محرم با حضور حجت الاسلام والمسلمین ممشلی رئیس تبلیغات اسلامی ، مسئولین هیئتهای مذهبی و مداحان شهرستان رامیان در محل مهدیه رامیان برگزار شد.

حجت الاسلام ایوب ممشلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر رامیان بیان کرد: اخلاص ، تواضع ، امر به معروف و نهی از منکر را از صفات مداحان می باشد.

مسیب رجبلو دبیر شورای اقامه نماز شهرستان رامیان با بیان اینکه عزاداری ها در مساجد برگزار شود، گفت: جوانان را به سمت مساجد سوق دهید چرا که هدایت یک جوان به مسجد و آشنایی با آن محیط بسیار ارزشمند می باشد.

وی تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا را هرچه باشکوهتر برگزار کنید چون دشمن از اجتماعات مسلمانان وحشت دارد.

در پایان دکتر نصرت صادقلو استاد دانشگاه و محقق افزود: آنچه که امروزه بعنوان نوحه خوانده می شود دقیقا برگزفته از اشعار فارسی است که در قالب انواع ادبی جای میگیرد .

وی بیان کرد: بالاترین هنر مردن شهادت امام حسین(ع) است و شعر هم هنری است که در رسای این هنر در نظر میگیریم لذا ساختار و ظاهر شعر باید از نظر وزن ، قافیه و آهنگ درست باشد.

صادقلو تصریح کرد: حتما شعر و نوحه را با مشورت یک کارشناس ادبی و یا یکی از علما انتخاب کنید .

آنچه هیات های عزاداری باید مراعات کنند

سروان ملکان پلیس راهور شهرستان رامیان در گردهمایی عاشورائیان ویژه محرم در رامیان در جمع مداحان و مسئولین هیئتهای مذهبی اظهار با اشاره به اینکه با آمدن محرم شور و حال خاصی در بین مردم بوجود می آید،اظهار داشت :قیام امام حسین(ع) در خون و رگ مسلمانان جریان دارد و مختص سن خاصی نیست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مراسمات عزاداری در شب و در خیابانها برگزار می شود لذا هیئتها باید نکات ایمنی را رعایت کنند و برای کودکان در صورت امکان از لباسهای شبرنگ استفاده نمایند.

ملکان عنوان کرد: پلیس همواره در ایجاد نظم و امنیت آماده به خدمت می باشد و لذا هیئتهای عزاداری نیز در این امر همکاری نمایند و نصب داربستهای عزاداری نباید مزاحم ترافیکی شود.

وی با بیان اینکه دهه محرم خط قرمز شیعیان امام حسین(ع) است،تصریح کرد: مردان و زنان با رعایت حجاب و عفت کامل در عزاداری ها شرکت نمایند .

مداحی سید امیر حسینی واعظ پیرغلام حسینی و پدر دوشهید در سوگ سالار شهیدان از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.