1393-08-10 05:58
2673
0
5156

برپایی نماز جمعه و تجدید میثاق با امام حسین(ع) در رامیان + تصاویر

روز گذشته رامیانی ها پس از اقامه نماز جمعه با حضرت امام حسین(ع) بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر تجدید میثاق کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، حجت الاسلام والمسلمین حسین طاهری امام جمعه شهر رامیان در خطبه های این هفته نماز جمعه در بین نمازگزاران رامیانی اظهار داشت: امام حسین(ع) واسطه خداوند کریم برای بندگان برای رسیدن به ارزشها و سعادت دینی است.

وی با اشاره به این مطلب که لطف و عنایت اهل بیت فراوان است،بیان کرد: شرکت با اخلاص در محافل امام حسین(ع) ، عنایت آن حضرت را بدنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام طاهری مهم ترین مبنای حرکت و قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی ازمنکر دانست،افزود:این فریضه الهی بسیار اهمیت دارد و افراد واجد شرایط باید از آن به نحو احسن استفاده نمایند .

خطیب نماز جمعه رامیان گفت: حضور در محفل امام حسین(ع)، طعام دادن، سخنرانی روحانیون معروف هستند و منکرات با توجه به شرایط و جایگاه آن مهم می باشد.

وی عنوان کرد:در 13 آبان که با شهادت عده ای دانش آموز و دانشجو در مبارزه با استکبارجهانی و در راس آن آمریکا همراه بود ، مردم با هوشیاری انزجار خود را از سیاستهای زمان خود ابراز داشتند.

امام جمعه رامیان تصریح کرد: عزاداری عاشورای رامیان با قدمت دیرینه، صداقت و اخلاص مردم و عنایت امام حسین(ع) جلوه کرد و سال گذشته از شبکه های سراسری سیما پخش شد و امسال نیز این کار انجام خواهد شد .

وی در پایان سخنرانی خود از تمامی مردم، مساجد، هیئتهای عزاداری و مداحان خواستار همکاری لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه تر آن مراسم شد.

تجدید میثاق با امام حسین(ع) بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر

در حاشیه نماز جمعه این هفته رامیان تجمع میثاق با امام حسین(ع) بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر در مصلی نمازجمعه رامیان با حضورمسئولین و نمازگزاران برگزار شد.

در قسمتی از متن بیانیه تجمع میثاق با امام حسین(ع) بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر اینچنین آمده است:

عاشورا مصداق کامل عصر و زمانه ای است که حق تعالی به آن قسم یاد کرد و کربلا کعبه ی دل های خداپرستان بی همتاست. هاشورا و کربلا جاودانه ترین و زیباترین تصویری است که حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یارانش برای احیاء دین محمد(ص) و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ارائه کردند.

امروز ما پیروان ثارالله در تعظیم روح حماسه ی بی بدیل حسینی یعنی احیاء و ترویج امر به معروف و نهی از منکر ، با امیر قبیله عقل و عشق، بزرگترین مفسر فریضه ، اباعبدالله الحسین (ع) میثاقی دوباره می بندیم و اعلام می داریم:

ما ملت ایران برای صیانت و اعتلای بزرگترین معروف عصر یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ارتقاء مداوم فرهنگ و اتخاذ همیشگی مدیریت جهادی ، لحظه ای فروگذار نکنیم.

این بیانیه در 5 بند در این تجمع قرائت شد که در پایان هر بند با تکبیر همراه بود.

در قسمتی دیگر از متن این بیانیه آمده است:

از مراجع عظام، علمای اعلام، ائمه محترم جمعه و جماعت، دانشگاهیان،  فرهنگیان، محققان و تمامی جامعه نخبگانی انتظارداریم همچنان در تبیین و ترویج فرهنگ فریضه متناسب با آموزه های دینی، تفسیر حسینی و منظومه فکری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مده) معاضدت و اهتمام نمایند.

در بند دیگر این بینیه آمده است:ضمن تقدیر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بخاطر تدوین و تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر ، از قوای محترم مجریه و قضاییه می خواهیم بسترها و زمینه های لازم را برای تحقق قانون و اجرای امر به معروف و نهی از منکر فراهم نموده و پشتیبانی های حداکثری را در این رابطه داشته باشند.

taj1

taj2

taj3

taj4

taj5

taj61

taj7

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.