1399-10-28 16:30
680
0
72685
مدیرکل محیط زیست گلستان:

وقوع حریق در پارک ملی گلستان/ تاکنون خبری مبنی بر تلفات حیات وحش گزارش نشده است

مدیرکل محیط زیست گلستان از وقوع حریق در جنگل پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: تاکنون خبری مبنی بر تلفات حیات وحش گزارش نشده است.

به گزارش گلستان ما، محمدرضاکنعانی، مدیرکل محیط زیست گلستان در گفتگو با پایگاه خبری گلستان فردا، از وقوع حریق در منطقه دره شمالی ساعت 16 روز شنبه در پارک ملی گلستان خبر داد و اظهار کرد: در پی این اتفاق نیروهای اداری، محیط بانان و همیاران پارک ملی گلستان به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه حریق در سه منطقه اتفاق افتاده است، افزود: حریق در دو منطقه پایین دست که اتفاق افتاده بود محدودتر بود و نیروها توانستند آن را کنترل کنند اما حریق خطی که از کف دره به سمت یال داشت اتفاق می افتاد در عرض 100 متر در طول 300 متر در حال گسترش بود که با ورود نیروها از وسعت آن جلو گیری شد.

وی ادامه داد: این روند تا نیمه شب ادامه داشت و در ساعت دو صبح اعلام کردندکنترل حریق از دست خارج شده است.

کنعانی با بیان اینکه سه سطح سناریو برای حریق در مناطق تحت مدیریت داریم، افزود: سطه سه در حدی است که فقط خود نیروهای منطقه ورود پیدا می کنند اما در این آتش سوزی همکاران پارک ملی اعلام کردند که حریق از سطح سه به سطح دو رسیده و به همین خاطر فراخوان نیروهای در سطح شهرستان هتی استان انجام شد.

وی با بیان اینکه 10 گروه از شهرستان های استان به محل مورد نظر حرکت و ساعت 6 صبح در منطقه حضور داشتند، ادامه داد: گروه ها به صورت 6 نفره سازماندهی و جیره 48 ساعته را تهیه و تجهیزات لازم در اختیارشان قرار دادیم.

وی محیطی که حریق اتفاق افتاده است را سخره ای اعلام کرد و گفت: باوجودبرگ در کف جنگل آتش سوزی در کف جنگل است اما درخت های خشک درگیر هستند.

مدیرکل محیط زیست گلستان از حضور 100 نیرو برای مهار حریق در منطقه خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 50 نفر از نیروهای محیط زیست، 12 نفر از منابع طبیعی 20 نفر از نیروهای بسیج و سپاه هستند.

وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده جلسه کمیته بحران با حضور استاندار، فرماندار شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی، هلال احمر ودیگر دستگاه ها برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: برای اینکه بتوانیم حریق را کنترل کنیم از ظرفیت بالگردها استفاده کردیم. بالگرد هلال احمر گرگان از صبح منتظر مناسب شدن شرایط جوی هوا بود تا به منطقه اعزام شود و بالگرد بعدی هم از هوا و فضای سپاه تهران به سمت گرگان در حال حرکت است که این بالگرد وظیفه اتتقال آب را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اعلام آمادگی برای فرستادن نیرو به منطقه کردند، تصریح کرد:برای اینکه آخرین وضعیت حریق به چگونه است ساعت 19 امروز جلسه مدیریت بحران تشکیل خواهد شد و بعد تصمیم خواهیم گرفت که نیرو جدیدی به منطقه اعزام کنیم.

کنعانی خاطرنشان کرد:تا کنون خبری مبنی بر تلفات حیات وحش گزارش نشده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.