1393-05-19 19:43
2952
0
839
پنج آتش سوزی ظرف کمتر از دو ماه؛

آتش سوزی سریال غم انگیز در پارک ملی گلستان / برای مهار آتش نیاز به بالگرد داریم

مدیرکل محیط زیست استان گلستان از آتش سوزی پارک ملی گلستان در منطقه دیوار کجی خبرداد.

به گزارش گلستان ما ، اسماعیل مهاجر مدیرکل محیط زیست استان گلستان با اعلام این خبر گفت : آتش سوزی در قسمت مرکزی پارک ملی گلستان اتفاق افتاده و این آتش سوزی عمدی بوده است.

وی بیان داشت: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و پارک ملی گلستان و نیروهای امدادی از استان خراسان شمالی با همکاری مردم منطقه برای اطفای حریق تلاش می کنند اما هنوز موفق به مهار آتش نشده اند و علیرقم تلاش ها آتش سوزی در حال گسترش است.

مهاجر با اشاره به اینکه این آتش سوزی توسط شکارچیان غیرمجاز که در عمق پارک ملی گلستان نفوذ کرده اند اتفاق افتاده است ، تصریح کرد:  متاسفانه حدود 40 تا 50 هکتار از مراتع سوخته است و بخش جنگلی پارک هم در حال سوختن است.

وی افزود : به علت اینکه آتش سوزی در محلی صعب العبور اتفاق افتاد نیاز به بالگرد برای اطفای حریق داریم و با هماهنگی های انجام شده امداد هوایی فردا به منطقه اعزام خواهد شد.

گفتنی است ؛ این پنجمین آتش سوزی ظرف کمتر از دو ماه گذشته در پارک ملی گلستان است و این مهم نیاز به تدبیر و دقت نظر مسولین امر دارد تا چنین خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی و محیط زیست استان گلستان وارد نشود.

پارک ملی گلستان با افزون بر90 هزار هکتار وسعت در شرق این استان و در حد فاصل استان های گلستان و خراسان شمالی قرار دارد و از تنوع زیستی و ارزش های اکوتوریستی بالایی برخوردار است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.