1397-11-25 11:11
1855
0
61172
دادستان بندرترکمن خبر داد؛

گذشت از قصاص چند ثانیه قبل از اعدام در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن از گذشت از قصاص چند ثانیه قبل از اعدام خبر داد و گفت: مادر مقتول که از سال 1393 فرزندش را در یک نزاع بر اثر ضربه چاقو از دست داده بود بامداد امروز چند ثانیه قبل از قصاص قاتل فرزندش را بخشید و به وی زندگی دوباره بخشید.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، علیرضا مزیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: در سال 1393 در یک نزاع بین دو جوان یکی از جوانان با ضربه چاقو جوان دیگر را به قتل رساند.

وی ادامه داد: قاتل که 18 سال داشت توسط پلیس دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و پس از طی مراحل قانونی و رسیدگی پرونده، به درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص برای قاتل که در آن سال 18 سال سن داشت صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن  خاطرنشان کرد: صبح امروز اجرای حکم در دستور کار قرار گرفت اما چند ثانیه قبل از اجرای حکم، مادر مقتول قاتل فرزندش را بخشید و به وی فرصت زندگی دوباره داد.

مزیدی گفت: متاسفانه در این پرونده نیز دو جوان قربانی عدم توانایی در کنترل خشم شده و به دلیل حمل سلاح سرد یک واقعه جبران ناپذیر رقم خورد.

وی تاکید کرد: اکثر حوادث و نزاع‌های خیابانی که منجر به قتل می‌شود، عامل عدم توانایی در کنترل خشم و حمل سلاح سرد یا گرم عامل اصلی وقوع جنایت است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن تصریح کرد: نظارت خانواده‌ها بر عملکرد فرزندان و تاکید بر افزایش سطح تحمل برابر مسائل اجتماعی و افزایش کنترل خشم عامل مهمی در کاهش نزاع‌های خیابانی، آسیب‌های اجتماعی و قتل در جامعه است.

مزیدی گفت: فرهنگ‌سازی تاثیر مهمی در این حوزه دارد و اگر هر کدام از افراد جامعه بر این موضوع تاکید داشته و هر فردی سعی کند با افزایش قدرت کنترل خشم دیگران را هم به این امر دعوت کند مطمئن باشید اتفاقات خوبی در کاهش جرائم به ویژه جرائم جنایی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.