1397-05-01 07:34
1407
0
55441
در پی انتشار یک کلیپ در فضای مجازی صورت گرفت؛

پاسخ رییس بیمارستان بندرگز در خصوص قطعی برق مرکز دیالیز !

رییس بیمارستان بندرگز در خصوص کلیپ قطع برق مرکز دیالیز بندرگز که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد توضیح داد...

به گزارش گلستان ما، شاهین حاجی ابراهیمی رییس بیمارستان شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره در خصوص کلیپی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد و از قطعی برق در مرکز دیالیز خبر می داد ، اظهار کرد: بیمارستان بندرگز به دو بخش ساختمان جدید و ساختمان قدیم تقسیم شده، در بیمارستان جدید به خاطر عدم ساخت بخش دیالیز، این بخش در بیمارستان قدیم مشغول فعالیت است.

حاجی ابراهیمی گفت: شرایط اورژانسی که به دلیل قطعی برق پیش آمد از دو هفته قبل از استان شروع به رایزنی کردیم تا برای بیمارستان شرایط ویژه ای در نظر بگیرند و در همین راستا تفاهمنامه ای در امضا شد که ما به واسطه ژنراتور قسمتی از برقمان را کاهش دهیم، ولی متاسفانه تفاهمنامه اجرایی نشد و ژنراتورها توانایی تحمل چند ساعت قطعی برق را نخواهند داشت.

وی افزود: تاکنون با فرماندار و مسئول اداره برق شهرستان گفت وگوهایی داشتیم و همکاری هایی داشتند ولی برق اصلی از نیروگاه نکا تامین می شود و جلوگیری از قطع برق بیمارستان امکان پذیر نیست، ژنراتور بیمارستان جدید جوابگو قطعی برق است ولی در بیمارستان قدیم وضع اینگونه نیست، پیشنهاد دادیم خط دوم برقی راه اندازی شود که بیمارستان قطعی برق نداشته باشد و امیدواریم در هفته آینده این اتفاق عملی شود.

وی ادامه داد: روزی که این اتفاق افتاد دیزل ژنراتور مشکل داشت و توان تامین برق مرکز دیالیز را نداشت که ما سریعا مشکل را حل کردیم، با این حال ژنراتور بیمارستان قدیم ضعیف است و توان تامین برق مرکز بیمارستان رابرای ماهی 1 الی 2 ساعت دارد نه هر روز 3 الی 4 ساعت، با اینکه قبلا به اداره برق تذکر داده بودیم اما بدون هماهنگی و در غیر ساعاتی که ما انتظار داشتیم برق قطع شد.

رییس بیمارستان بندرگز در پاسخ به اینکه در ساعت قطع برق اگر بیماران دچار خسارت یا صدمه شوند چه کسی پاسخگوست؟! گفت: مسوولان شهری از جمله رییس اداره برق باید پاسخگو باشد !

بیمارستان ها یکی از نقاط حساس هر شهرستان هستند و تامین برق آن برای فعالیت دستگاه ها بسیار اهمیت دارد ، اداره برق وظیفه تامین برق و همچنین در صورت قطعی وظیفه اعلام هشدار و هماهنگی قبل از قطعی با این مراکز را نیز بر عهده دارد. هر چند بحث قطعی برق مختص شهرستان بندرگز نیست و کل کشور را درگیر کرده.

از طرفی بیمارستان نیز باید آماده مقابله با اتفاقات این چنینی باشد ، قطعی برق که موضوعی روشن و قابل پیش بینی است ولی در هنگام حوادث طبیعی که باید بیماران زیادی را پوشش دهد چه کسی را باید مقصر بداند ؟ آیا نباید بیمارستان برای شرایط اضطراری آماده باشد !!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.