1393-09-10 06:28
4031
1
6558
یک مرور تاریخی برای جلوگیری از تکرار ؛

بندرگز قربانی سیاست بازی مسئولین استانی در سفر رئیس جمهور به گلستان

در دولت دوم سازندگی آقای ترکان به عنوان وزیر راه و ترابری مخالفت های زیادی را با اجرای پروژه میدان ورودی شهر و اجرای طرح بندر ساحلی این شهرستان کرده بود و مانع از انجام این برنامه ها شد .

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره ؛ سالهاست که شهرستان بندرگز به دلیل درگیری با مسائل سیاسی فراوان ، پیشرفت چندانی نداشته و در برنامه های سفر ریاست جمهوری هم بازیچه سیاست های مسئولین شده است...

اکثر مردم و مسئولین استان گلستان ، بندرگز را به عنوان یک شهر سیاسی و سیاست زده می شناسند و این مسائل سیاسی سالهاست که دامن شهرمان را گرفته و مانع از پیشرفت این شهرستان شده است .

علی رغم استعداد ها و نعمت های طبیعی و خدادادی که در شهرمان وجود دارد ، هیچ سرمایه گزاری برنامه ریزی شده ای برای بهره مندی از این نعمت ها صورت نگرفته است.

بندرگز استعداد بالایی در زمینه گردشگری دارد

 چرا ساحل بندرگز نباید به گونه ای ساخته و پرداخته می شد که همه ساله جذب کننده ی عده زیادی توریست و گردشگر باشد ؟

چرا از جنگل و مناظر طبیعی و پارک جنگلی این شهرستان استفاده بهینه نمی شود ؟

چرا نباید شهرستانی به قدمت بندرگز حداقل یک هتل یا مسافرخانه داشته باشد تا پذیرایی خوبی از مسافرین انجام شود و همین مسافرین برای سال های بعد نیز شهر ما را مقصد مسافرت خود قرار دهند ؟

چرا باید شهری که به عنوان دروازه استان گلستان شناخته می شود ، چنین محرومیت هایی داشته باشد و سالها با آنها دست و پنجه نرم کند ؟

چرا باید با عوض شدن چندین دولت ، همچنان بعضی از پروژه های رفاهی و ورزشی و ... این شهرستان ناتمام باقی بماند ؟

چرا با وجود باغ های مرکبات فراوان در این منطقه ، این شهرستان از داشتن یک کارخانه برای فراوری این محصول محروم باشد و محصولات مرغوب باغداران و کشاورزان به قیمت ناچیز از استان خارج شود ؟

و ...

تابیدن نور امید در دل مردم بندرگز ، گرایش زود هنگامش به خاموشی

از مدتی قبل که زمان سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان مشخص شد ، نور امیدی در دل های مردم و مسئولین دلسوز بندرگز روشن شد . همه امیدوار بودند که با سفر رئیس جمهور به گلستان ، مشکلات و محرومیت های این شهر نیز با تدبییر این دولت حل شود.

با مشخص شدن زمان دقیق سفر رئیس جمهور و نمایندگان اعزامی به هر شهرستان برای رفع مشکلات آن شهر و منطقه و انتخاب آقای اکبر ترکان به عنوان نماینده اعزامی به شهر بندرگز ، تقریبا تمام نور های امید مردم بندرگز خاموش شد !

آقای ترکان وزیر راه و ترابری دولت دوم آقای هاشمی رفسنجانی بود که علی رغم پیگیری های آقای رفسنجانی برای اجرای پروژه ساحلی بندرگز ، در آن زمان آقای ترکان مخالفت های زیادی را با اجرای پروژه میدان ورودی شهر و اجرای طرح بندر ساحلی این شهرستان کرده بود و مانع از انجام این برنامه ها شد.

طرح بندر ساحلی و میدان ورودی مهمترین پروژه های بندرگز

در حال حاضر هم از مهمترین پروژه هایی که امید بود در سفر کاروان تدبیر و امید موانع بهره برداری آن رفع شود ، میدان ورودی شهر و ساحل بندرگز بود که با توجه به موارد فوق به نظر نمی رسد که این مشکلات در موقعیت پیش آمده حل شدنی باشد !

با مصاحبه ها و گفتوگوهایی که با برخی از شهروندان بندرگز انجام دادیم ، آنها بر این عقیده بودند که انتخاب آقای ترکان به عنوان نماینده دولت در این سفر استانی به شهرستان بندرگز علی رغم سوابقی که گفته شد ، یک بازی سیاسی بوده و امیدی به حل مشکلاتی که سالهاست گریبانگیر این شهرستان می باشد نیست و برخی نمی خواهند این مشکلات حل و فصل شود.

امیدواری به چرخیدن کلید دولت تدبیر و امید در قفل های زنگ زده بندرگز

با همه این تفاسیر امیدواریم کلید دولت تدبیر و امید در قفل های زنگ زده ی شهرستان بندرگز بچرخد و با نگاه ویژه آقای رئیس جمهور به استان گلستان و شهرستان بندرگز گامی موثر در پیشرفت این شهرستان برداشته شود تا با تدبیر دولت نور امید در دل های این مردم ولایت مدار تابیده شود.

لازم به ذکر است ریاست محترم جمهوری صبح فردا سه شنبه ۱۱ آذر ماه وارد گلستان می شوند و در استادیوم ورزشی گرگان با مردم سراسر استان دیدار عمومی خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سهراب

سلاماين يك نكته و درخواست منطقي است كه نيازمند توجه اساسيه .

0
0
پاسخ
1393-09-10 08:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.