1393-10-06 06:59
2348
0
7812
امام جمعه بندرگز:

آقای روحانی فتنه مساله کوچکی نیست/ امروز خیلی ها انقلاب مخملی و براندازی نظام را فراموش کرده اند / 9 دی روز خروش و حماسه بیاد ماندنی مردم بود

خطیب جمعه بندرگزگفت: این مردم نشان دادند اگر روزی حرمت ها شکسته بشود مردم ایران زنده و بیدار وارد صحنه می شوند و پاسخ هتاکان و اهانت کنندگان را می دهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی محمدی خطیب جمعه بندرگز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بندرگز اظهار داشت: امروز خیلی ها این جریان و انقلاب سبز و مخملی و براندازی نظام را فراموش کرده اند؛ فتنه را فقط در حد مخالفت و تقلب در انتخابات می بینند، اما برنامه، برنامه خیلی عظیمی بود، آنها اصل نظام را نشانه گرفته بودند این را مردم فراموش نمی کنند.

وی ادامه داد: اینها در تاریخ هم اتفاق افتاد، به فرموده رهبری شمری که سر امام حسین (ع) را از سرش جدا کرد جانباز صفین بود و تا مرز شهادت هم پیش رفته بود.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: کسانی که در زمان امام(ره) جزء یاران ایشان بودند، همسنگران رهبری بودند. همانهایی که قبال از انتخابات دهم بحث تقلب را مطرح کردند، شروع به سیاه نمایی نمودند و بحث صیانت از انتخابات را مطرح کردند. چه کسی بحث صیانت از انتخابات را پیگیری می کرد تا به هر نحوی شده در انتخابات خدشه ایجاد کنند تا انتخابات را به نفع خودشان به پایان ببرند.

دستور شروع آشوب و فتنه از خانه چه کسی صادر شد؟

خطیب جمعه بندرگز ادامه داد: همان کسی که از خانواده خودشان در روز انتخابات در مقابل دوربین ها و خبرنگاران بین المللی شناسنامه اش را بلند کرد و گفت ما به فلانی رای داده ایم، اگر غیر ایشان رای آورد مردم آشوب کنند و به خیابان ها بیایند، در همان روز انتخابات در ساعت 8 الی 9 صبح دستور آشوب را از خانواده همین ها داده بودند؛ از قبل همه چیز طراحی شده بود.

وی تصریح کرد: این روزها هم مقاومت و دفاع از ارزش ها را افراطی گری می دانند، بسیجیان دلسوز نظام را افراطی گر می دانند، برنامه 9دی را افراطی گری میدانند و می گویند آن را تغییر دهیم. حرف هایی که از حلقوم دشمن بیرون می آید از حلقوم بعضی از یاران انقلاب بیرون می آید و باید مراقب باشیم که افراطی فتنه گران دیروز بودند که در سال 88 هنوز انتخابات تمام نشده، اعلام پیروزی کردند.

سید مصطفی محمدی تصریح کرد: بعد از شمارش آراء و فاصله زیاد رای ها سر از فتنه در آوردند و بحث تقلب را مطرح کردند و بر طبل تردید کوبیدند و کارهای غیر قانونی آغاز کردند و به قدری جلو آمدند که محتوای نظام که اسلامیت بود را از شکل نظام که جمهوریت باشد را جدا کردند گفتند جمهوری ایرانی و اسلامیت نظام را برداشتند. اگر جمهوری اسلامی نباشد جمهوری استعماری است.

وی گفت: آنها آرمان امام (ره) را زیر پا گذاشتند و شعار نه غزه و نه لبنان را سر دادند. جلوتر که آمدند عکس بنیانگذار انقلاب اسلامی را پاره کردند و آتش زدند. بعد از آن با اصل ولایت فقیه به مبارزه پرداختند. آنها در روز عاشورا مانند لشکریان یزید سوت و کف میزدند و هلهله می کردند و ضدیت خود را با نظام به اثبات رساندند و پرچم های امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را آتش زدند و بر علیه اصل ولایت فقیه شعار دادند.

سران فتنه بازیچه دست آمریکا و اسرائیل بودند

حجت الاسلام محمدی اذعان کرد: اینها به نماد شیعه به عاشورای حسینی حمله ور شدند فکر نکنید که این حرکت ها از چند انسان لاابالی و اوباش سر خیابان صورت گرفت بلکه پشت این حرکت برنامه و اندیشه و هدف ها خوابیده بود، پشت این حرکت برنامه ریزانی بودند که این حرکت را ساماندهی می کردند و سران فتنه در داخل بازیچه دست استکبار جهانی آمرکا و اسرائیل و انگلیس بودند. اینها به ارزش های اسلام به اعتقادات نظام شیعی و به جمهوری اسلامی به تمامیت دفاع مقدس جمهوری اسلامی حمله ور شدند.

وی افزود: فتنه گران خیلی گستاخی کردند یعنی قبل از انتخابات هیزم بر این آتشفشان انداخته بودند که خرمن اسلام و خیمه حسین بن علی را بسوزانند که رهبری نظام در آن روزها مانند علی (ع) استخوان در گلو و خار در چشم سکوت میکند تا مردم بصیرتشان بالا برود. فتنه نباید فراموش بشود، نگوییم لکه ها را آفتاب پاک کرده است، حضور مردم این لکه ها را پاک کرده است.

9 دی روز خروش و حماسه بیاد ماندنی مردم بود

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: بعد از جریان فتنه مردم خروشی داشتند و حماسه ای بپا کردند و با حضور 4 میلیونی در تهران و 40 میلیونی در سراسر ایران که در طول 35 سال بعد از انقلاب این حضور بی نظیر بود مشت محکمی بر دهان فتنه گران زدند.

وی تصریح کرد: در روز 9 دی جوان ها گفتند ما برای رهبری آمدیم، در 9دی همه مردم برای دفاع از انقلاب به صحنه آمدند حتی آنهایی که گول خورده بودند و در آشوب ها و اغتشاشات حضور داشتند و به انتخابات معترض بودند اما فهمیدند که اصلا بحث انتخابات مطرح نیست و اصل نظام هدف آنهاست. در روز 9دی همه آمدند حتی کسانی که شاید از نظر معیشتی مشکل داشتند، اما به صحنه آمدند. ما انتظار این همه جمعیت را در 9دی نداشتیم، این مردم نشان دادند اگر روزی حرمت ها شکسته بشود مردم ایران زنده و بیدار وارد صحنه می شوند و پاسخ هتاکان و اهانت کنندگان را می دهند.

خطیب جمعه بندرگز در پایان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در بجنورد گفت: رئیس جمهور در بجنورد در آستانه 9دی حرف های قشنگی زدند و گفتند: در مسائل جزیی اختلافات ریز را کنار بگذاریم زیرا اهل یک کشوریم و یک قانون اساسی و یک رهبری و زیر خیمه جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و این جناح و آن جناح و چپ و راست مهم نیست. اما باید گفت آقای رییس جمهور اولا فتنه مساله کوچکی نیست و نبوده بلکه مساله بزرگی بوده و به قول رهبری گناه عظیم و نابخشودنی بوده است. این مساله را کوچک نبینیم، مساله براندازی نظام بوده است. ثانیا آنهایی که فتنه کردند معتقد به قانون اساسی نبودند و جمهوری اسلامی را قبول نداشتند و ولایت فقیه را نپذیرفتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.