1402-04-19 13:52
665
0
85665
مدیرکل امور مالیاتی گلستان:

۲۶ هزار مودی مالیاتی جدید در گلستان شناسایی شد

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از شناسایی ۲۶ هزار مودی مالیاتی جدید در استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، قربان حاجی‌مشهدی با گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ مالیاتی که از ۱۶ الی ۲۲ تیرماه است، اظهار کرد: ۳۱ خردادماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل بود که ۱۰ روز را هیئت دولت تمدید کرد و توانستیم تا دهم تیرماه حجم زیادی از اظهارنامه مالیاتی مودیان را دریافت کنیم و به همت همکاران و همراهی مودیان ۲۶ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شد که فاقد پرونده در ادارات امور مالیاتی بودند.

وی افزود: در سال جاری ۱۳۶ درصد از نظر تعدادی؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در دریافت اظهارنامه مالیاتی مشاغل رشد داشتیم و ۲۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه از نظر مالی رشد داشتیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار مؤدی مالیاتی سال گذشته اظهارنامه مالیاتی ارائه دادند، گفت: امسال این میزان به ۱۳۶ هزار نفر افزایش پیدا کرد که ۲۶ درصد در تعدادی رشد داشتیم.

به گفته حاجی‌مشهدی؛ مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی تا پایان تیر ماه است، تاکنون ۷۵ درصد از صاحبان اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت‌ها نسبت به ارسال اظهارنامه اقدام نکردند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مودیان حقوقی و املاک استیجاری نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام نکردند، ابراز کرد: حدود ۸۰ درصد از مودیانی که املاک خود را اجاره دادند هنوز به پایگاه سامانه امور مالیاتی مراجعه نکردند و تاخیر در ارسال اظهارنامه دارند که باید تا پایان تیرماه اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان بیان کرد: با توجه به سیاست گذاری که از طرف سازمان امور مالیاتی انجام شده سال گذشته بیش از ۱۱۰ درصد تحقق درآمد مالیاتی داشتیم که این را به حساب خوش حسابی مودیان و مبارزه با فرار مالیاتی می‌گذاریم.

حاجی‌مشهدی افزود: سال گذشته ۴۲ هزار مؤدی مالیاتی جدید شناسایی شد و توانستیم بیش از ۱۰ درصد سهمیه که برای ما در نظر گرفتند تحقق مالیاتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۲ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده دریافت شده است، گفت: این درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‎ها، دهیاری‌ها، عشایر و روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است.

حاجی‌مشهدی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۱ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده وصول کردیم که این مبلغ در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۲ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی؛ در سه ماهه نخست ۱۴۰۲ نیز بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان مالیات به حساب شهرداری‎ها، دهیاری‌ها، عشایر و روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است تا صرف عمران و آبادانی شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.