1399-07-20 15:02
691
0
70907
مدیرکل شیلات گلستان خبرداد؛

پایان فصل برداشت میگو از مزارع گمیشان/ ۴۱۰ تن محصول برداشت شد

مدیرکل شیلات گلستان از پایان فصل برداشت میگو در استان خبرداد و گفت: ۴۱۰ تن محصول برداشت شد.

به گزارش گلستان ما، سیدجواد قدس علوی اظهارکرد: با سعی و تلاش پرورش دهندگان و با رعایت الزامات فنی، بهداشتی، بدون هیچگونه مشکلی از نظر بیماری، برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان به اتمام رسید.

قدس علوی با بیان این مطلب که برداشت میگو از ۲۴.۵ مزرعه به وسعت ۳۸۱ هکتار از مزارع مجتمع میگوی گمیشان با تولید ۴۱۰ تن به پایان رسید، گفت پرورش میگو و نتایج سال جاری ویژگی‌ها و شاخص‌های قابل توجهی در مقایسه با سال گذشته داشت که اصلی ترین و مهم‌ترین دستاورد امسال، پرورش و برداشت بدون بروز و شیوع بیماری ویروسی لکه سفید است.

به گفته وی بیماری ویروسی لکه سفید از اصلی ترین بیماری‌های صنعت آبزی پروری میگو در دنیا و در کشور ما بوده که از سال ۱۳۹۸ در مجتمع پرورش میگو گمیشان برای اولین بار شاهد بروز و شیوع آن و خسارات به مزارع بودیم که امسال هیچگونه تلفاتی مبنی بر بیماری در مزارع گزارش نشد.

قدس علوی خاطر نشان کرد: بیماری لکه سفید اصلی ترین و پراهمیت‌ترین مسئله و چالش در حوزه صنعت آبزی پروری میگو کشور هستند.

وی همچنین از آماده سازی مراکز عمل آوری، فراوری و بسته بندی میگو همزمان با شروع عملیات برداشت میگو در شهرک‌های صنعتی (شهرستان‌های گمیشان، کردکوی، بندرترکمن) خبر داد.

قدس علوی گفت: با بیان اینکه جهت تولید پایدار در مجتمع همه مکلف هستیم که اصول و الزامات بهداشتی را رعایت کنیم، یادآور شد: دوره پرورش برای سال ۱۴۰۰ از امروز آغاز شده و همه پرورش دهندگان باید پروتکل‌های فنی و بهداشتی که ابلاغ می‌شود را با نظارت کارشناسان شیلات و دامپزشکی اجرا تا تولید موفقی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.