1403-01-30 10:24
227
0
89632
افزایش اعتبارات امیدبخش شد؛

پالس‌های مثبت از رشد اقتصادی گلستان در دولت سیزدهم

بر اساس آمارهایی که در شورای برنامه‌ریزی استان گلستان مطرح شده پالس‌هایی مثبت از رشد اعتبارات در استان به گوش می‌رسد.

 به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ افزایش اعتبارات در بخش‌های مختلف باعث رونق به اجرای پروژه‎های عمرانی شده و مسئولان نشان دادند در اعتبارات به مسائل و دغدغه‌های مردم از جمله آب شرب آشامیدنی اهتمام داشتند.

بنا به گزارش مسئولان مهم‌ترین بخش اعتبارات مربوط به حوزه تأمین آب شرب بوده که نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد رشد نشان می‌دهد؛ ولی باید به این نکته نیز اهتمام داشت که همان‌طور که تنها اعتبار حلال مشکلات نیست و باید برای عبور از بحران کم‌آبی مسئولان تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

از سویی دیگر در مسیر تحقق شعار سال به انسجام در دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات بانکی، ملی و تملک و دارایی تأکید شد که استاندار نیز بیان کرد که مدیران برای جذب اعتبارات ملی به‌صورت هفتگی برنامه‌ریزی کنند.

انتظارات نمایندگان مجلس نیز در این جلسه ۶ ساعته شنیدنی بود و دو عضو مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکلات تنش آبی و مشارکت مردم در اقتصاد به‌ویژه از طریق سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها شدند.

استاندار گلستان در این زمینه گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کردم که به‌صورت هفتگی برای جذب اعتبارات در سطح ملی اقدام کنند و نتایج آن را به من گزارش دهند.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به شعار سال یادآور شد: تحقق این شعار نیاز به تلاش مضاعف و همت جهادی دارد و مدیران باید در سال ۱۴۰۳ به‌گونه‌ای دیگر عمل کنند.

زنگانه یادآور شد: در روزهای گذشته اخبار امیدبخشی شنیده شد، گلستان در رتبه دوم امنیت سرمایه‌گذاری قرار دارد و رشد هشت‌درصدی را در استان تجربه کردیم که ارتقای این شاخصه‌ها کاری سخت و مستلزم پیگیری‌های شبانه‌روزی است.

وی گلستان را یکی از استان‌های مبادی تحقق برخی از شاخص‌ها در برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: متأسفانه گردش مالی برخی از فعالان اقتصادی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها بزرگ و صاحبان سرمایه مستقر در گلستان در خارج از استان است حال‌آنکه باید در همین استان باشد و در این مسیر با کسی تعارف نداریم.

بنا به گزارش مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان نیز در بخش‌های مختلف استان گلستان رشد اعتباری را شاهد هستیم از رشد اعتبارات بخش کشاورزی گرفته تا مهارت‌آموزی و نوسازی مدارس و این مسئله مزید بر علت شده که دولت بتواند پروژه‌های نیمه‌تمام را تا حدی به سرانجام برسد.

بنا به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان تنها در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده است و اعتبارت خوبی برای پروژه‌ها مهم و نیمه‌تمام استان در نظر گرفته شده است.
 نوری یادآور شد: ۷۲ میلیارد تومان سطح ملی به پروژه نرماب اختصاص‌یافته و در بخش زهکشی اراضی نیز شاهد تخصیص اعتبار ۱۲۵ میلیاردتومانی هستیم و همچنین برای سد آقدکش نیز ۶۲ میلیارد تومان اعتبار از سطح ملی اختصاص‌یافته است.

حالا انتظار است که در سال که رهبر انقلاب اسلامی به جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کرده مسئولان بتواند با اعتبارات اختصاص‌داده‌شده مشکلات پیشروی تحقق شعار سال را حل کنند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.