1399-09-14 13:32
834
0
71912
در پی اعتراض مردم؛

مراکز و میزان توزیع مرغ در شهرستان مراوه تپه افزایش می یابد

گلایه مردم در خصوص کمبود مرکز توزیع مرغ در مراوه تپه موجب ورود فرماندار این شهرستان، به این موضوع شد.

به گزارش گلستان ما، نوسانهای مختلف قیمت مرغ در طی این چند ماه موجب پایین آمدن مصرف مرغ در بین مردم شد.

مرغ تنها ماده پروتئینی با قیمت مناسب برای مردم بود که به خاطر نوسانات آن ،مصرف آن در بین مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر کاهش یافت.

قیمت مرغ در تیرماه امسال در شرق گلستان که از مراکز عمده تولید مرغ در کشور محسوب می شود در کمتر از یک هفته از 11000 تومان به 15500 تومان رسید.

این افزایش قیمت اگرچه موجب اعتراض مردم و به خصوص رسانه ای شدن آن شد ولی متاسفانه موجب پایین آمدن قیمت نشد .

حالا بعد از گذشت 5 ماه قیمت مرغ به بالای 30 هزار تومان در مراکز آزاد و در مراکز دولتی بین 23 هزار تا 24 هزار تومان رسیده است.

البته توزیع مرغ یخ زده نیز اگرچه کمکی به بالا بردن مصرف پروتئین در بین مردم شده ولی به علت عدم وجود نظارت کامل بر عرضه و کمبود مراکز عرضه و به خصوص ورود رستورانها برای خرید مرغهای یخ زده برای پخت در رستورانها موجب ایجاد صفهای طولانی در جلوی مراکز توزیع مرغ شد.

در شهرستان مرزی مراوه تپه که یک شهرستان مرزی محسوب می شود، در سطح شهر تنها یک مرکز توزیع مرغ وجود دارد و این امر موجب اعتراض مردم شده است.

وجود یک مرکز توزیع و وجود آشپزخانه های متعدد در سطح شهر، شائبه خرید مرغ توسط این آشپزخانه ها را بر سر زبانهای مردم انداخته و هنوز مرجعی نتوانسته این امر را تایید یا تکذیب کند.

اگرچه مردم معتقدند که روکشهای پلاستیکی مرغهای توزیعی با نرخ مصوب ، مشخص هستند و یک بازدید نظارتی از رستورانها می تواند جلوی تقویت این شایعه را بگیرد.

امانگلدی ضمیر، فرماندار مراوه تپه در خصوص کمبود مراکز عرضه مرغ در شهرستان مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: قرار شد هم مراکز توزیع و هم حجم توزیع بیشتر شور به امید خدا توزیع مرغ از هفته آینده به قیمت تنظیم بازار حدود ۲۰۸۰۰ تومان انجام خواهد شد.

شهرستان مراوه تپه در استان گلستان واقع شده است.

خبرنگار: رضا جامی

انتهای پیام/

  • منبع خبر : راه اترک

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.