1402-04-17 10:14
607
0
85631
کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت در علی‌آبادکتول؛

قاچاق کالا سفره‌های مردم را کوچک می‌کند

از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار نخ سیگار، بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت، انواع قابل توجهی دارو، تعداد زیادی قطعات خودروی قاچاق کشف شد.

به گزارش گلستان ما، قاچاق کالا و ارز با داشتن ابعاد منفی چندوجهی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و سفره‌های مردم را کوچک می‌کند قاچاق کالا و ارز نه تنها کارخانه‌های داخلی را به تعطیلی می‌کشد حتی عده زیادی هم به واسطه همین اتفاقات از کار بیکار می‌شوند بنابراین می‌طلبد با این پدیده شوم با جدیت مقابله شود.

برخی مبادی رسانه‌ای اعلام کرده‌اند گردش مالی قاچاق در ایران بیش‌از هزاران میلیارد تومان در سال یا به عبارت دیگر بسیار بیشتر از تولید ناخالص ملی است درنتیجه باید برنامه مدونی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته شود تا اقتصاد داخلی سروسامان بگیرد، برای بررسی آثار مخرب قاچاق ارز و کالا با ابراهیم احمدی فرماندار علی‌آبادکتول به گفتگو نشسته‌ایم.

به عنوان اولین سوال بفرمائید محوریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان علی‌آبادکتول در چه کالاها و زمینه‌هایی است ؟

احمدی: مبارزه با قاچاق کالا و ارز شامل همه ی کالاهایی است که بر خلاف قوانین و مقررات جاری کشور عرضه می‌شود و در شهرستان هم در حوزه‌های مختلف از جمله سوخت ، دارو ، ... که عرضه خارج از شبکه صورت میگیرد مشمول قانون می‌شود.

 

میزان کشفیات کالاهای قاچاق شهرستان علی‌آبادکتول را بفرمایید و تدابیر مسئولان اجرایی و امنیتی شهرستان چه بوده است؟

احمدی: از ابتدای سال جاری کالاهای متعددی در راستای مبارزه با قاچاق در شهرستان کشف و ضبط شد از جمله بیش از ۲ هزار نخ سیگار، بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت ، انواع قابل توجهی دارو، تعداد زیادی قطعات خودرو، شکر و آرد و .... از کالاهایی است که کشف شد.

 

تأثیر قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد شهرستان را بفرمایید و اگر لازم می‌دانید تعداد پرونده‌های سال گذشته را و نتيجه آن را اعلام نمایید؟

قاچاق کالا صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور و به طبع آن بر بازارهای محلی در شهرستانها خواهد گذاشت.

یکی از مهمترین مسائل در زمینه توفیق در مبارزه با قاچاق کالا و ارز آموزش و اطلاع رسانی به مردم است تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

 

آیا تعزیرات حکومتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان نمایندگی دارد یا خیر؛ وظایف و اختیارات قانونی آنها به چه نهادی تفویض شده است؟

احمدی: نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی میدان‌دار مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز هستند و جا دارد از همه نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و قضایی در مراحل برخورد با قانون شکنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی سپاسگزار باشیم.

تهیه و تنظیم:

محمد دیلم‌کتولی

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.