1400-02-18 12:02
951
0
74506
مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان خبرداد؛

فعالیت ۵۶۰۰ واحد اقتصادی با کمک بسیج سازندگی /۴۵۰ پروژه عمرانی افتتاح و کلنگ زنی می شود

ملک حسینی با بیان اینکه 5600 واحد اقتصادی و صنایع تبدیلی در سال 99 با کمک بسیج سازندگی فعالیت می کنند، گفت: ۴۵۰ پروژه عمرانی طی دو هفته آینده افتتاح و کلنگ زنی در استان گلستان می شود.

به گزارش گلستان ما؛ حسن ملک حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبری جهت پر کردن خلاء جهاد سازندگی و ادامه خدمت رسانی در مناطق محروم شد.

وی افزود: اهداف اولیه بسیج سازندگی ایجاد شور و نشاط بین نسل جوان، آشنایی با فرهنگ کار و تلاش و پر کردن اوقات فراغت  نوجوانان ، تشکیل گروه های جهادی خدمت رسان و کمک به بخش کشاورزی و منابع طبیعی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: با توسعه فعالیت های بسیج سازندگی بخش اقتصاد مقاومتی، آموزش و فنی و حرفه ای و کمک به بحران های طبیعی نیز به آن افزوده شد.

ملک حسینی با اشاره به خدمات رسانی بسیج سازندگی دراستان گلستان اوج فعالیت ها را در سیل ۹۸ و کرونا بیان کرد و گفت: هزاران گروه جهادی به کمک سیل زدگان شتافتند و زمان کرونا و در کمبود امکانات اولیه مانند گان ، ماسک  و لوازم بهداشتی  و غربالگری  طرح شهید سلیمانی به کمک کادر درمان آمدند.

وی اضافه کرد:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۶ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی با حدود ۶۰ هزار نفر بسیجی در حوزه های مختلف در کنار کادر درمانی و بهداشتی بوده و تا به امروز این خدمت رسانی ها ادامه دارد.

ملک حسینی کرد: تا کنون ۳۳۰ هزار بسته معیشتی و بیش از یک هزار و ۱۰۰ جهیزیه در سطح استان توزیع شده است.

اولویت های بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰/ ۳۱۱۱پروژه عمرانی طی ۵ سال گذشته

 وی اولویت خدمات بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ را زیرساخت های کشاورزی، آب شرب و جاده های بین مزارع  بیان کرد.

ملک حسینی ادامه داد: ۳ هزار و ۱۱۱پروژه عمرانی طی ۵ سال گذشته در مناطق محروم و کمتر برخوردار اجرا شده که زیرساخت های کشاورزی، کانال های بتنی، جاده های بین مزارع، احیای قنوات، آبرسانی شرب، احداث مدارس، فضای ورزشی، خانه های عالم و غسالخانه بوده است.

وی به برنامه های هفته بسیج سازندگی در استان اشاره کرد و افزود: در روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت، ۱۰ هزار بسته معیشتی و ۱۰۰ جهیزیه توزیع می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان از افتتاح ۲۰۰ پروژه عمرانی به صورت متمرکز در روستای عطاآباد آق قلا در این روز خبر داد و گفت: این پروژه ها در ۲۸ بهمن سال ۹۹ کلنگ زنی و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد به  بهره برداری رسیده است.

به گفته ملک حسینی این پروژه ها زیرساخت های کشاورزی و واحدهای اشتغال زا، عام المنفعه و زودبازده است که با سرعت بالا و کیفیت مناسب بهره برداری می شود.

کلنگ زنی ۲۵۰ پروژه عمرانی و عام المنفعه تا دو هفته دیگر

وی خاطرنشان کرد: در دو هفته آینده نیز ۲۵۰ پروژه دیگر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود که ۱۵۰ پروژه بهسازی خانه نیازمندان و یکصد پروژه عمرانی است.

ملک حسینی افزود: آبرسانی روستای زلزله زده ویرو رامیان با همکاری آب و فاضلاب استان از دیگر برنامه های بسیج سازندگی است که در یک ماه آینده افتتاح می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج سازندگی تسهیل گر بوده خط شکن است، خاطرنشان کرد:  این سازمان خود را در کنار سایر دستگاه ها می بینید و اولویت فعالیتش را فعال سازی واحد های راکد تولیدی  و فعال نگه داشتن  و به حادکثر رساند ظرفیت آنها می داند.

ملک حسینی اضافه کرد: ۵هزار و۶۰۰  واحد اقتصادی و صنایع تبدیلی در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۱۱هزار میلیارد با کمک بسیج سازندگی فعال شدند که  که ۷هزار و۳۰۰ اشتغال زایی داشته  است .

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا از راه اندازی ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی خبرداد و گفت: ۵ هزار و۲۰۰ فقره وام اشتغال زایی به متقاضیان واگذار و ۱۵هزار شغل نیز در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.