1393-05-23 07:59
1324
0
1038

صادقلو: لازمه توفیق اجرای اقتصاد مقاومتی، همترازی با بیانات رهبر معظم انقلاب است

استاندار گلستان با بیان اینکه راهی جز اقتصاد مقاومتی برای ما و انقلاب ما وجود ندارد، گفت: لازمه توفیق در اجرای اقتصاد مقاومتی، همترازی مردم، مسئولین و قانون با بیانات رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه ؛ حسن صادقلو در "نخستین کارگاه علمی- آموزشی اقتصاد مقاومتی" با تاکید بر ضرورت کسب درک صحیح مدیران استانی از مفهوم اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اگر سه اصل رهبری، مردم و قانون همتراز شوند، کامیابی و توفیق برای انقلاب اسلامی رخ می دهد و این امر در سایه عمل به بیانات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی بنیانگذاری اصل اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری را یکی از بنیانگذاری های تابناک ایشان دانست و اظهار کرد: این امر نشانه درک بالای ایشان از شرایط کشوری و جهانی است.

صادقلو با بیان اینکه بنیانگذاری اصل اقتصاد مقاومتی تأثیر ویژه ای در جهانی شدن انقلاب اسلامی خواهد داشت، تصریح کرد: در آینده تأثیرات این بنیانگذاری را خواهیم دید و متوجه می شویم که راهی جز اقتصاد مقاومتی برای ما و انقلاب ما وجود ندارد.

استاندار گلستان اذعان داشت: ضربه پذیری منابع اقتصادی کشور، عدم توجه به سرمایه گذاری پایدار و مولد، بهره وری، حجم بالای تصدی گری دولت و ضربه پذیری اقتصاد در شرایط جهانی بر اساس تحریم ها تعدادی از دلایل بنیانگذاری اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: عدم توجه مناسب به رویکرد پیشرفت و عدالت اجتماعی، همسو بودن برخی از کشورهای نفتی منطقه با سیاست های غرب و سوء استفاده برخی فاسدان اقتصادی از شرایط تحریمی کشور از دیگر دلایل این بنیانگذاری است.

صادقلو اظهار کرد: مدیریت استراتژیک و استخراج برش استانی از اسناد بالادستی دغدغه ماست که باید در مسیر توسعه استان به آن پایبند باشیم.

استاندار گلستان در پایان تأکید کرد: مدیران استان توجه داشته باشند که پیروی از برنامه های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، شاخص مهمی برای ارزیابی آن ها و دستگاه متبوعشان است.

لزوم برگزاری سلسله کارگاه های اقتصاد مقاومتی در استان ها

به گزارش زرین نامه ؛ سلسله کارگاه ها و دوره های علمی، آموزشی اقتصاد مقاومتی با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت کشور در راستای جهت گیری های سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران و برنامه های توسعه پنج ساله کشور و به منظور تبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 31 استان برگزار می‌شود.

این برنامه ها جهت فراگیر کردن و ایجاد فضای مناسب نقد و اظهار نظر و با بهره گیری از تجارب استادان، اندیشمندان و صاحبنظران، مدیران و کارشناسان ستادی و اجرایی دولتی و بخش خصوصی و با رویکردها و اهداف مورد نظر به صورت منسجم و به جهت هم افزایی ظرفیت های موجود برنامه ریزی شده است.

هدف اصلی برنامه های اقتصاد مقاومتی، رسیدن به درک مشترک از این سیاست ها در بین نخبگان کشور، تبیین ادبیات، مبانی و مفاهیم سیاست ها، ترسیم مولفه ها و ساختار سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بررسی و تشریح الزامات و راهبردهای موثر در تحقق آنها، تبیین سهم و نقش استانها در تحقق این سیاستها و همچنین تحلیل اقتصاد ایران و تبیین وضع موجود از جمله مباحث مطروحه در کارگاهها خواهد بود.

این کارگاه ها از 18 مرداد ماه سال جاری شروع و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.