1398-07-28 15:45
1214
0
65981
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

خرید بیش از 1300 تن دانه آفتابگردان در گلستان

طی سال زراعی جاری تاکنون حدود 1350 تن دانه روغنی آفتابگردان در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت محترم از کشاورزان زحمتکش گلستانی خریداری شده است .

به گزارش گلستان ما ؛ علی محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در سال زراعی جاری 30 هزار و 108 ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و این قیمت بر اساس پایه خرید با 2 درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت می باشد.

وی اظهار داشت: به دلیل تمرکز مزارع کشت دانه روغنی آفتابگردان در محدوده غربی استان ، خرید تضمینی آفتابگردان در شهرستان های علی آباد ، کردکوی ، آق قلا و بندرترکمن متمرکز شده است .

علی محمدی با بیان اینکه در فرآیند خرید آفتابگردان از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می شود افزود: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان جهت خرید تضمینی 8 درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی 18 درصد می باشد.

وی در ادامه یادآور شد : غله گلستان به عنوان تنها متولی خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در استان گلستان فعالیت دارد و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در خرید معرفی شده و از کشاورزان خواست که در صورت نداشتن شماره حساب بانک کشاورزی به منظور دریافت مطالبات ، در اسرع وقت به بانک کشاورزی مراجعه نمایند .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در پایان خاطر نشان کرد : بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود  در سال جاری حدود 4500 تن دانه روغنی آفتابگردان از بیش از 4500 هکتار اراضی زیر کشت دانه روغنی آفتابگردان در گلستان خریداری شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.