1399-04-17 10:24
1796
0
69299
وعده استاندار گلستان روی زمین ماند؛

جولان دلالان گوجه فرنگی با قیمت کیلویی 500تومان/ استاندار گلستان مانع ضرر مجدد گوجه کاران شرق گلستان شود+تصاویر

دلالان، هر کیلو گوجه را از کشاورزان زیر 500 تومان خریداری می کنند که این قیمت با توجه به تورم موجود و هزینه های انجام شده برای کاشت، داشت، برداشت و حمل و نقل باعث ضرر کشاورزان می شود.

به گزارش گلستان ما، سال گذشته بود که خبر ضربه زدن به ماحصل زحمات کشاورزان گوجه کار در پایگاه های خبری استان کلستان منتشر و بعد از رسانه ای کردن این موضوع، پای استاندار هم به موضوع کشیده شد.

در نهایت با حضور استاندار و مسئولینی شهرستانی، مقرر شد که یک کارخانه تولید رب و صنایع تبدیلی آن توسط شرکت تعاونی خود کشاورزان در منطقه ساخته تا این مشکل حل شود و مقرر شد که استان هم از این شرکت حمایت کند.

اما از آن زمان تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه روی نداده و حالا دوباره فصل برداشت گوجه شده و دوباره همان مشکل سر باز کرده است.

علی از کشاورزان  شرق گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: امروز تنها یک رابط خرید از یک کارخانه رب استان اقدام به خرید گوجه کشاورزان کرده که متاسفانه قیمت خرید را کیلویی 500 تومان اعلام کرده است.

رضا که وی نیز گوجه کار است؛ ادامه داد: ما پارسال با صحبتهای استاندار و فرماندار خوشحال شدیم ولی متاسفانه  شرکت  تعاونی ایجاد نشد و مردم از مسولین انتظار دارند که در این زمینه دولت  ورود کند و خرید تضمینی انجام دهد یا حداقل در خرید گوجه نظارت کنند تا کشاورزان کمتر متضرر شوند.

خانمی که سرپرست خانوار هم هست و نیم هکتار گوجه  کاشته می گوید: حدود 60 تا70 تن گوجه در زمین ما وجود دارد که این مقدار را نمی شود به شکل کیلویی فروخت و باید یک فکر اساسی برای محصول کشاورزان شود.

یکی از کشاورزان  منطقه کلاله هم گفت: هزینه های گلخانه، نشاء، کشت و آبیاری و سمپاشی به همراه هزینه های برداشت و کرایه حمل و نقل به قدری است که با قیمت خرید اعلام شده توسط کارخانه، مقرون به صرفه برای کشاورزان نیست.


کشاورزان از مسئولین انتظار دارند هنوز که در اولین روزهای برداشت گوجه است اقدامی عاجل برای کشاورزان انجام دهند وگرنه در این روزهای کرونایی، تحمل از بین رفتن محصول کشاورزی مردم برای آنها خیلی سخت خواهد شد.

خبرنگار: رضا جامی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.