1401-09-10 11:31
331
0
82472
فرماندار گمیشان:

تولید میگو در گمیشان دو برابر افزایش یافت

فرماندار گمیشان گفت: تولید میگو در گمیشان دو برابر افزایش یافت و بیش از سه هزار تن میگو در مجتمع پرورش میگو برداشت شد.

به گزارش گلستان ما؛ سقلی  صبح امروز در جشن شکرگزاری برداشت میگو در گمیشان اظهار کرد: امسال را مقام معظم رهبری سال را به تولید و اشتغال آفرینی و دانش بنیان نامگذاری کردند  و میگو و پرورش آن در گمیشان مصداق تحقق شعار سال است.

فرماندار گمیشان ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ تن سال گذشته برداشت میگو داشتیم که با تلاش زحمات بخش خصوصی و دولتی این میزان به بیش از سه هزار تن رسیده است.

سقلی بیان کرد: مجتمع پرورش میگو باعث اشتغال دو هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده و از سرمایه گذاران بخش خصوصی و شیلات  ر ایجاد این مجتمع تشکر می‌کنیم.

وی ابراز داشت: استاندار گلستان در فصل برداشت میگو به چالش‌های پیشروی میگو ورود پیدا کردند و با درایت استاندار و شورای تامین این مشکلات برطرف شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: چالش‌های ناشی از بیماری میگو مدیریت شد و اشتغال دو هزار و ۴۰۰ نفر حفظ شد.

سقلی ابراز داشت: با تدبیری که مسئولان اندیشه خواهد کرد امید داریم مشکلات شهرستان برطرف شود و یکی از تقاضای مردم گسترش سایت مجتمع پرورش میگو است و امید داریم با اعتبارت دولت این مهم رقم بخورد.

وی گفت: در ضلع شرقی میگو بستر گسترش یک هزار هکتاری میگو وجود دارد و مردم متقاضی این مسئله هستند و این مسئله منجر به اشتغال ۶ هزار نفر در این مجتمع خواهد شد و افزایش تولید را رقم می‌زند.

این مقام مسئول  با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های مجتمع میگو تاکید کرد: درخواست ما ورود سرمایه گذاران بومی به این پروژه است و از سوی دیگر درخواست لایروبی گرگان رود را داریم‌.

سقلی به تکثیر میگو در گمیشان اشاره کرد و افزود: دامپزشکی محدوده دو هکتاری را پیشنهاد کرده و امید داریم استعلامات آن سریعتر انجام شود.

وی افزود: انتقال بچه ماهی از جنوب باعث بیماری می شود و انتظار داریم این مسئله پیگیری شود.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.