1393-06-08 07:07
1463
0
1937

تجارت پنهان یکی از معضلات گلستان

تجارت پنهان در حوزه حمل و نقل یکی از معضلات اصلی گلستان محسوب می‎شود.

به گزارش گلستان ما ، یکی از معضلاتی که گلستان در زمینه حمل و نقل با آن مواجه است تجارت پنهان یا فرار بار بوده که برخی افراد بدون داشتن بارنامه مبادرت به این اقدام ناشایست می‎کنند.

در استان گلستان تقریبا 5.2 میلیون تن بار توسط بارنامه جا به جا می‎شود که تقریبا یک میلیون تن از محصولات کشاورزی از طریق بارنامه سند حمل انجام می‎شود.

به موجب قانون هرگونه بار که در جاده حمل و نقل می‎شود باید دارای سند حمل باشد در غیر این صورت در جرگه تجارت پنهان جای گرفته و یک کار غیرقانونی محسوب می‎شود.

232 دستگاه ناوگان وارد چرخه حمل و نقل شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: 66 درصد بار در استان گلستان توسط شرکت‎های خصوصی حمل می‎شود.

مهدی میقانی اظهار داشت: 27 درصد بار از طریق تعاونی و هفت درصد از طریق بخش دولتی حمل و نقل می‎شود.

وی تصریح کرد: از سال 1392 و 1393 در گلستان تعداد 232 دستگاه ناوگان وارد چرخه حمل و نقل شد و چیزی حدود 50 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری توسط بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل و ناوگان جاده‎ای صورت گرفت.

5.2 میلیون تن بار در گلستان از طریق بارنامه جابجا می‎شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان با بیان اینکه فرار بار از معضلات موجود در استان است، خاطرنشان کرد: یکسری افراد دنبال نگرفتن بارنامه هستند لذا تمام تلاش ما این است تا از ورود بار بی‎شناسنامه در استان جلوگیری شود.

میقانی با بیان اینکه در بخش کالا 5.2 میلیون تن بار از طریق بارنامه جابه جا می‎شود، ابراز داشت: یک میلیون تن از محصولات کشاورزی از طریق سند حمل جا به جا می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 500 دستگاه ناوگان فعال در بخش باربری وجود دارد، تصریح کرد: سن میانگین ناوگان‎های فعال گلستان 15.2 سال است.

توسعه حمل و نقل در گرو تسهیل شرایط سرمایه‎گذاری است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان بیان داشت: تعداد رانندگان فعال باری 11 هزار و 570 نفر در حمل و نقل عمومی است که این رانندگان از کار‎ت‎های بیمه، سلامت و هوشمند برخوردار هستند.

میقانی گفت: اگر می‎خواهیم خدمات حمل و نقل توسعه پیدا کند باید شرایط سرمایه‎گذاری تسهیل شود، ضوابط تاسیس شرکت‎های مسافربری در حال بازنگری است که یک ماه دیگر ابلاغ خواهد شد.

وی از راه‎اندازی سامانه‎های حمل و نقل در گلستان خبر داد و یادآور شد: بر اساس سامانه‎های حمل و نقل در مدت پنج ماهه امسال 2.5 میلیون نفر در گلستان جا به جا شدند همچنین 6 میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جا به جا شدند. / فارس

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.