1399-12-09 09:56
1022
0
73435

تأکید جهانگیری بر رفع موانع تجاری ایران با ترکمنستان / ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان زهکشی می‌شود‌

معاون اول رئیس جمهور از زهکشی ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان، رفع موانع تجاری با کشور ترکمنستان، تکمیل برخی طرح‌ها، رفع مشکلات خلیج گرگان، وضعیت لایحه منطقه آزاد تجاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام و غیره خبر داد.

به گزارش گلستان ما، اسحاق جهانگیری صبح امروز در بدو ورود به استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان برای توسعه اظهار کرد: استان گلستان از هر نظر دارای ظرفیت های مناسبی برای پیشرفت و توسعه است. نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد در اختیار دارد که قادر هستند منابع طبیعی کشور و استان را به حرکت درآورند.

وی گفت: از نظر آب و هوایی، این استان دارای اقلیم متنوع از دریا و جنگل تا بیابان است و همه امکاناتی که برای توسعه نیاز است را در اختیار دارد. از نظر گردشگری شرایط مساعدی در استان گلستان وجود دارد و طبیعت زیبای آن گردشگران را از سراسر دنیا و ایران به این استان می‌کشاند.

جهانگیری به کشاورزی به عنوان یک مزیت مهم در گلستان اشاره کرد و افزود: از نظر کشاورزی زمین‌های مناسبی در این استان وجود دارد که از گذشته گلستان را یکی از قطب‌های کشاورزی کرده است. قرار بود 280 هزار هکتار از اراضی این استان زهکشی و ساماندهی شود که تاکنون 80 هزار هکتار انجام شده و 90 هزار هکتار در دست اجراست. این طرح یکی از طرح‌های بزرگ کشاورزی کشور بعد از خوزستان با وسعت 550 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی این است تا طرح‌های بزرگ و مهم در دستور کار قرار بگیرد، ادامه داد: گلستان استعداد تجاری و مرزی بسیار مهمی دارد، ما از طریق این استان با کشور ترکمنستان هم مرز هستیم و روابط خوبی داریم که باید توسعه پیدا کند. گاهی موانعی ایجاد می‌شود که باید سریعا برطرف شود برای همین در ابتدای دولت مصوب کردیم اینچه برون به منطقه آزاد تبدیل شود و به مجلس لایحه فرستادیم اما در مجلس خیلی معطل ماند و بعد مصوب شد اما به دلایلی به مجمع تشخیص مصلحت رفت؛ امیدوارم این مجمع براساس سیاستی که دولت پیش گرفت و مجلس تصویب کرد به سرعت این لایحه را نهایی کند تا اینچه برون به قطب بزرگ توسعه‌ای این استان تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امکان ریلی که از این مسیر ایجاد بین گلستان و کشورهای ترکمنستان و قزاقستان ایجاد شده و روسای جمهور افتتاح کردند حتی می‌تواند مسیر ارتباط چین با غرب باشد. ضمن اینکه در بخش صنعت و معدن، معادن خوبی و استعداد معادنی خوبی در این استان دارد.

وی بیان داشت: یکی از اهداف سفرم گفت‌وگو با مسئولان استان درباره طرح‌های مهمی که در دولت در دست اجرا و یا در برنامه بوده تا موانع آنها برطرف و تکمیل شوند . ضمن اینکه هرکدام از طرح‌ها که نیاز به تسریع دارد اقدامات لازم انجام شود تا دولت‌های بعد آنها را تکمیل کنند.

جهانگیری به موضوع خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: در جلسه کارگروه ملی تالاب‌ها به پیشنهاد محیط زیست برنامه 7 ساله برای احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان مصوب شد که در جلسه امروز درباره موانع و حل مشکلات تالاب بحث می‌کنیم تا به جمع بندی روشن‌تری برسیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.