1399-01-17 02:15
975
0
68054
رئیس سازمان صمت گلستان:

برای جهش در حوزه تولید باید اقدامات جهادی انجام شود/ واحدهای تولیدی قدیمی استان نیاز به نوسازی دارند

حسین طلوعیان گفت: امسال که به تدبیر مقام معظم رهبری سال "جهش تولید" نامگذاری شده برای تحقق این شعار اقدامات گذشته کافی نیست و برای جهش در حوزه تولید باید اقدامات جهادی انجام شود .

به گزارش گلستان ما، حسین طلوعیان رئیس سازمان صمت گلستان گفت : علی رغم مشکل سیل استان در ابتدای سال ۹۸ و ویروس کرونا در انتهای این سال، خوشبختانه تولید در گلستان رشد مناسبی داشت و آمار تولید بسیاری از واحدهای صنعتی استان با افزایش همراه بود که البته تزریق نقدینگی به این بخش توسط بانکها عامل مهمی در رونق تولید استان بوده است .

وی افزود : اما امسال که به تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده برای تحقق این شعار اقدامات گذشته کافی نیست و برای جهش در حوزه تولید باید اقدامات جهادی انجام شود .

به گفته وی ، تامین نقدینگی حوزه تولید در بخش تسهیلات ثابت و در گردش یکی از مهمترین اقدامات جهت تحقق این شعار است که لازم است تسهیلات طرح رونق تولید و تبصره ۱۸ با جدیت بیشتری در سال ۹۹ پیگیری شود .

رئیس سازمان صمت گلستان با اشاره به قدیمی بودن خط تولید برخی از واحدهای صنعتی استان ، گفت : واحدهای تولیدی قدیمی تر استان بمنظور افزایش بهره وری لازم است به نوسازی و بروز نمودن خطوط تولید خود بپردازند که در این راستا لازم است بانکهای استان در حوزه پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای متقاضی جدی تر از گذشته اقدام نمایند .

طلوعیان همچنین گفت : توجه به پتانسیلها و ظرفیت های موجود نیز ما را بر آن می دارد تا به پر کردن ظرفیت خالی واحدهای موجود توجه جدی تری داشته باشیم و در صورت رفع مشکلات این واحدها شاهد افزایش چشمگیری در میزان تولید واحدهای تولیدی استان خواهیم بود و البته احیاء و راه اندازی واحدهای راکد نیز که پس از اجرای طرح رونق تولید در کشور چند سالی است مورد توجه قرار گرفته باید بصورت ویژه تری در برنامه بانکها و قوه قضائیه قرار گیرد .

رئیس سازمان صمت گلستان افزود : به ثمر رساندن طرح های صنعتی نیمه تمام و طرح های جدید صنعتی نیز ما را در رسیدن به جهش تولید یاری خواهند نمود که البته با قرار گرفتن گلستان در زمره استانهای کمتر برخوردار صنعتی کشور باعث شده تا طرح های صنعتی خوبی توسط وزارت صمت برای استان پیش بینی شود که تعدادی از آنها با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سرمایه گذاران در دست احداث و تعداد دیگری نیز در پی جذب سرمایه گذار هستیم تا با مشارکت سازمان گسترش احداث آنها را نیز آغاز کنیم .

وی در پایان گفت : در حوزه معدن نیز با توجه به پتانسیل های استان برنامه های خوبی را در دست اجرا داریم که امیدواریم با انجام آنها بتوانیم شعار جهش تولید را در استان تحقق بخشیم .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.