1400-05-03 10:03
1412
0
75490
بانوی کارآفرین گلستانی تاکید کرد؛

ایجاد شغل برای زنان روستایی افتخار من است/ جای خالی بازارفروش اختصاصی تولیدات بومی و محلی

بانوی کارآفرین روستای قلمی استان گلستان گفت: بانوان باید توانمندی های خود را شناخته و برای تولید و اشتغال آن را باور داشته باشند.

به گزارش گلستان ما؛ نگاه اقتصادی از نوع مقاومتی که داشته باشی فرقی نمی کند که در شهرباشی یا روستا، سرمایه ات اندک باشد یا هنگفت این توان فکری و روحیه جهادی توست که برای خودت، خانواده ات و حتی سایر افراد می توانی دستی برای روزی رساندن باشی.

«معصومه ممشلی» یکی از بانوان روستایی استان گلستان است که توانسته در عرصه خیاطی با راه اندازی کارگاهی که اکثریت آنها را بانوان خیاط تشکیل می دهند، برای خود و تعداد از بانوان کارآفرینی کند.

این بانوی تلاشگر متاهل است و ساکن روستای قلمی از توابع شهرستان مینودشت  است و از سال ۱۳۹۷ وارد حرفه ی خیاطی و دوزندگی شده است.

 ممشلی با اشاره به اینکه انگیزه اصلی از ورود به رشته خیاطی، ایجاد فرصت شغلی و کمک به درآمد خانواده و همینطور استفاده از ظرفیت و استعداد خودم و زنان  توانمند روستا بود، ادامه می دهد: در این مسیر فراز و نشیب های زیادی را تحمل کردم و به خواست خدا با حمایت بسیج سازندگی و بنیاد برکت امام خمینی(ره) و وام هایی که از این مؤسسات گرفتم از ۴ سال پیش تا کنون توانستم به اندازه بضاعتم کارگاه را رونق بخشید و به غیر از خودم ، ۲ بانوی خیاط دیگر را نیز وارد عرصه کار و تولید کنم، در کنار این دوستان ۳ نفر هم به  صورت غیرمستقیم مشغول به کار شده اند.

«حمایت» مسیر کارآفرینی را هموار می کند

وی با اشاره به اینکه در مسیر کارآفرینی به قطع حمایت خانواده برای فرد کارآفرین بسیار حائز اهمیت است، می گوید: مشوق های اصلی من همسرم و دوستانم  بودند.؛ اطرافیان با  تشویق خود باعث بیشتر شدن انگیزه های من برای کار و دلسرد نشدنم شدند.

ممشلی بیان می کند: البته نباید از نقش اصلی خانواده در این مسیر غلفت کرد، حمایت های همسرم در این زمینه بسیار پررنگ تر و قابل تقدیر است.

وی ادامه می دهد: می توانم بگویم که نقش اصلی را خانواده من دارند که با نبودن من در محیط خانه کنار آمده اند و صبوری به خرج می دهند، البته من هرگز از وظایف مادری و همسری خود غافل نبوده ام زیرا از نظر من خانواده رکن اساسی و اولویت اصلی زندگی ام است.

برخی در جامعه این گونه القا می کنند که زنان به ویژه زنانی که در مناطق روستایی یا شهرستان های کوچک زندگی می کنند، کمتر امکان موفقیت دارند زیرا محدودیت ها و موانعی بر سر راهشان برای پیشرفت وجود دارد.

ممشلی اما معتقد است؛ مشکلات و محدودیت  در هر مسیری وجود دارد ولی بستگی به دیدگاه هر فرد دارد که چگونه این موانع را پشت سر بگذارد.

وی ادامه می دهد: بنده مشکل غیرقابل حل نداشتم که مرا از مسیرم منحرف کند.

در زمان کرونا هزاران ماسک و گان تولید و توزیع کردیم

این بانوی کارآفرین روستایی ادامه می دهد: این طبیعی است که ما هم مثل همه افراد جامعه که اقدام به حرکت اقتصادی می کنند مشکلات مالی داشته باشیم البته به حول الهی و حمایت های دوستان برطرف شد و الان شکر خدا توانستیم خودمان تولید کننده باشیم و از تولیدات خود در جهت امور خیر استفاده کنیم. ما حتی توانستیم در زمان بحران کرونا اقدام به تولید و توزیع رایگان هزاران ماسک و گان کردیم.

وی در ادامه صحبت هایش به کسانی که می خواهند وارد عرصه تولید یا کارآفرینی شوند توصیه می کند؛ در ابتدای شروع هر کاری مشکلات  هم وجود دارد ولی ما نباید ناامید شویم بلکه باید استعداد خود را بشناسیم .

ممشلی ادامه می دهد: نباید منتظر بود که کسی برای ما شغل ایجاد کند باید به خودمان اعتماد کرده و از کارهای کوچک شروع کنیم. در این صورت است که ما زنان ایرانی هم می توانیم جایگاه شایسته خود را ارتقا داده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در تمام زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و هنری .. بالاتر ببریم. ما باید باورداشته باشیم که انسان هایی توانمند هستیم و ما می توانیم را در تمامی عرصه ها صرف کنیم.

وی یکی از شیرین ترین موفقیت هایش طوری مطرح می کند که تفاوت اندیشه یک کارآفرین با فردی عادی مشخص می شود، او می گوید: شیرین ترین موفقیت من این بوده است که توانستم چند نفر از زنان توانمند روستایم را به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کنم.

این بانوی کارآفرین روستایی در پایان می گوید: انتظار من از مسئولین این است که از استعدادهای جوانان ایرانی محل و شهر خود غافل نباشند و حمایت های مثل ایجاد بازار فروش برای کارآفرینان بومی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.