1399-10-07 18:33
761
0
72318

افزایش سه برابری کشت چغندرقند در شهرستان آزادشهر

فرماندار آزادشهر گفت: در سال زراعی جاری سطح کشت چغندرقند در شهرستان به ۸۴ هکتار رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش گلستان ما، سید رسول حسینی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان رامیان، گفت: در سال زراعی جاری سطح کشت چغندرقند در شهرستان به ۸۴ هکتار رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد : کشت از ۱۴ مهر آغاز و در ۲۴ آبان به اتمام رسیده است و در حال حاضر مزارع زودکاشت در مرحله ۶ برگی و مزارع دیرکاشت در حال تکمیل سطح سبز هستند. در برخی از مزارع زودکاشت نیز به علت نبود رطوبت کافی و با بارش‌های اخیر، در مرحله شروع سبز شدن هستند.

حسین ممشلی، رئیس جهاد کشاورزی در ادامه افزود: کارشناسان این اداره به طور مستمر از مزارع بازدید به عمل می‌آورند. در تعدادی از مزارع که دارای تراکم علف هرز هستند، مصرف علف‌کش توصیه و انجام می‌شود.

ایشان یادآور شد: علی‌رغم کاهش دما و ریزش برف محدود در شهرستان، شرایط یخبندان ایجاد نشده و خسارت سرمازدگی به وجود نیامد. البته با توجه به بیمه بودن تمامی مزارع چغندرقند، نگرانی کمتری در خصوص خسارت به کشاورزان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.