1401-05-30 13:36
614
0
81286
فرماندار مینودشت:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۳ پروژه در مینودشت برای هفته دولت/ مینودشت قطب نوغان‌داری کشور است

فرماندار مینودشت گفت: در هفته دولت امسال ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود و این پروژه‌ها شامل ۷۴ پروژه عمرانی با ۱۸۶ میلیاردتومان و ۵۹ طرح اقتصادی با ۶۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۳۲ نفر اشتغالزایی است.

به گزارش گلستان ما، محمدتقی قزلسفلو در  قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب، استقرار دولت خدمتگزار است و همه وظیفه داریم در جهت تقویت این دولت جهادی و انقلابی و صیانت از آن کمک کنیم چون مردم برای گره گشایی و حل مشکلات مردم به این دولت امید بسته‌اند.

فرماندار مینودشت خاطرنشان کرد: مینودشت از شهرستان‌های زیبای گلستان است و در موقعیتی استراتژیک و در کنار جاده بین المللی واقع شده است، همچنین ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های تاریخی مانند تپه بازگیر- جاذبه‌های طبیعی مانند آق‌چشمه، تنگه ماران کوه- و امامزادگان و بقاع متبرکه متعددی داریم که شرایط خوبی برای جذب گردشگر دارند‌.

وی افزود: ۱۷ واحد بومگردی در این شهرستان فعال است و در سفر اسفندماه سال ۱۴۰۰ به استان در حوزه پروژه‌های عمرانی ۱۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار و همچنین در بخش تسهیلات ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و قرض الحسنه برای شهرستان مینودشت تصویب شد.

قزلسفلو مهمترین پروژه که در سفر مورد توجه قرار گرفت را سد نرماب دانست و عنوان کرد: برای تکمیل آن بیش از ۲ هزار میلیاردتومان اعتبار اعلام‌ نیاز شد که دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سه سال پیش یینی کرد.

وی متذکر شد: ۵ روستا با ۱۱۰۰ خانوار و حدود ۵ هزار نفر جمعیت در مخزن سد واقع شده‌اند که باید به مکان جدید منتقل شوند و در سفر اخیر وزیر اقتصاد قرار شد از محل تهاتر نفت ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار به این پروژه اختصاص داده شود.

فرماندار مینودشت تصریح کرد: در قالب بزرگراه بهشهر-گرگان- خراسان شمالی در محدوده مینودشت ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سفر پیش بینی شده است.

قزلسفلو اذعان کرد: برای تکمیل و بهسازی بافت باارزش روستای قلعه‌قافه پایین ۸ میلیاردتومان و برای ساسنگ ۵.۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، لایروبی آببندان قره چشمه، طرح‌های آبخیزداری، سامانه‌های نوین آبیاری، گیاهان دارویی، سالن سه طبقه ورزشی و چمن مصنوعی شهرستان با ۷ میلیارد تومان در سفر دارای اعتبار شده است.

فرماندار مینودشت یادآورشد: در هفته دولت امسال ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود و این پروژه‌ها شامل ۷۴ پروژه عمرانی با ۱۸۶ میلیاردتومان و ۵۹ طرح اقتصادی با ۶۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۳۲ نفر اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: مدرسه نیکان با ۹ میلیاردتومان، زمین چمن مصنوعی با ۷.۱ میلیارد تومان، بهسازی آسفالت قطعه دوم محور قلعه قافه به وامنان با ۳ میلیارد تومان، پروژه سیم به کابل دوزین با ۱.۲ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

قزلسفلو تصریح کرد: مینودشت قطب نوغانداری کشور است اما پیله تر در استان‌های دیگر فرآوری می‌شود بنا شد یک کارخانه ریسندگی برلی تبدیل پیله تر به نخ و پارچه ایجاد شود و در حوزه گردشگری ورزشی ۵ سایت پروازی پاراگلایدر در شهرستان داریم از جمله سایت ترسه که شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد و می توانیم میزبان مسابقات ملی و بین المللی باشیم.

فرماندار مینودشت گفت: در خروجی مینودشت و ورودی به گالیکش، یک هتل نیمه‌کاره داریم که ۶۰ درصد کار انجام شده و ۸۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و برای مشکل اعتباری آن با وزیر اقتصاد رایزنی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.