1400-05-02 11:29
863
0
75475
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

آب دریا برای آبزی پروری و صنعت شورورزی در گلستان استفاده می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از موافقت وزارت نیرو با استفاده از آب دریا بدون نمک زدایی برای طرح های آبزی پروری و کشت و صنعت شورورزی استان خبرداد.

به گزارش گلستان ما؛ سید محسن حسینی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نیرو با تخصیص یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون مترمکعب آب دریا در گلستان جهت ساماندهی طرح های بخش کشاورزی بدون نیاز به نمک زدایی و با رعایت ضوابط و استانداردهای مربوطه و با هماهنگی با محیط زیست موافقت کرد.

وی افزود: در این طرح الزامات زیست محیطی لحاظ شده است که استان اجازه داشته باشه از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه ای استان در چند سال اخیر، به ویژه از نیمه دوم سال ۹۹ و بررسی های همه جانبه، این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شد.

حسینی بیان کرد: اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای ۱۰ هزار هکتار میگو است که سایت چهار هزار هکتاری آن در حال بهره برداری و اجرا است و ۶ هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح ۲۲۰ هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت شورورزی در گلخانه به میزان هفت هکتار در این طرح دیده شده که متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات می توانند از آن بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان شیوه استفاده از این آب را احداث کانال های مناسب، هدایت آب دریا به ساحل و برگرداندن آن به دریا پس از بهره گیری اعلام کرد و گفت: امید است این برنامه به کاهش فشار بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان، افزایش اشتغال و بهره وری آب در استان کمک کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.