1398-07-23 11:43
696
0
65892
مدیرکل کارودانش وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت 7100 هنرستان در کشور/ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بروزرسانی تجهیزات هنرستان‌ها اختصاص یافت

مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 7 هزار و 100 هنرستان در کشور گفت: از این تعداد 4 هزار و 400 مدرسه کارودانش و 2 هزار و 700 مدرسه فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش گلستان ما، سیدمصطفی آذرکیش ظهر امروز در حاشیه بازدید از هنرستان‌های استان گلستان اظهارکرد:امسال 945 هزار هنرجو در رشته‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر در این مدارس مشغول تحصیل شدند.

وی افزود: با توجه به ماهیت آموزش‌های مهارتی که تقاضامحور است به مشارکت موثر واحدهای تولیدی و خدماتی و بخش‌های دولتی و خصوصی نیاز داریم.

مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کیفیت‌بخشی و ارتقای بهره‌وری آموزش‌های مهارتی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در همین زمینه مسابقات و جشنواره‌های مختلفی را طراحی کردیم  تا زمینه حضور موثر هنرجویان و توسعه آموزش‌های مهارتی در محیط‌های واقعی کار فراهم شود.

وی گفت: 37 درصد هنرجویان هنرستان‌ها دختران و 63 درصد پسران هستند که حدود 35 درصد کل دانش‌آموزان دوره متوسطه را شامل می‌شود. این در حالی است که 38.47 درصد دانش آموزان گلستانی در هنرستان‌ها در حال تحصیل هستند.

آذرکیش در ادامه با بیان اینکه جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: تولید باکیفیت یکی از بخش‌هایی است که جوانان باید در آن نقش‌آفرینی کنند و این امر جز با بکارگیری نیروی انسانی خلاق و ماهر که در هنرستان‌ها تربیت می‌شوند، میسر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: حضور و مشارکت موثر بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی از اعلام نیاز تا اشتغال هنرجویان در تکمیل این فرآیند موثر است زیرا بخش خصوصی هم تجهیزات به روزتری در اختیار دارد و هم اینکه نیاز بازار را می‌شناسد.

مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم بروزرسانی تجهیزات هنرستان‌ها گفت: امسال 40 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده اما نیازهای ما بیش از بودجه‌های سنواتی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.